عمومی

یادی از «برت فراگنر و فان اس»؛ ایرانشناس آلمانی تبار

او همچنین زبان و ادبیات فارسی و اسلام شناسی خوانده و آثار خوبی در این زمینه ها منتشر کرده است. با درگذشت این شخصیت برجسته اتریشی و دکتر. Van Ss، یکی دیگر از محققین برجسته آلمانی الاصل، در چند هفته اخیر، کشورهای آلمانی زبان دو استاد زحمتکش را از دست داده اند و این ضررها کم نیست.

مرحوم فن اس نیز کاندیدای اصلی اسلام شناسی بود که به دلیل تعلیق مراسم انتخاب وی انجام نشد. وی مقدمه مفصلی بر کتاب بیست گفتار مهدی محقق چهره ماندگار ادبیات و الا حیات نوشته است که بسیار علمی است و بورگل و هلموت ریتر سهم بسزایی در فرهنگ اندیشه عرفانی اسلامی داشته اند.

کتاب دریا اثر جان ریتر که همزمان با کنگره جهانی عطار نیشابوری و با ترجمه دکتر دکتر منتشر شد. زریاب خویی و دکتر. آنلاین آفاق بایبردی یکی از این خدمات است. سخنرانی جذاب و شنیدنی مرحوم فراگنر در چهارمین همایش چهره های ماندگار و بخشی از گفتگوها و سخنان تصویری و مکتوب وی از برخی از مشاهیر کشور در تبیین آثار و احوال این محقق آلمانی در قالب اثری جامع قابل انتشار است. .

فراگنر، مانند هموطنانش، شخصیتی منظم، دقیق، پیگیر و معتبر بود که با تأسیس رشته ایران شناسی در دانشگاه برلین و تألیف پنج کتاب، به اشاعه، شناسایی و تعمیق زبان، ادبیات و فرهنگ اسلامی فارسی پرداخت. و 60 مقاله و ده ها بررسی تحلیلی بنویسید. . خدا بیامرزدش.

یادی از

دکمه بازگشت به بالا