حوادث

کشف ده‌ها جسد بر پشت‌بام بیمارستانی در پاکستان

شامگاه پنجشنبه فیلم و عکس ده ها جسد پوسیده بر روی پشت بام بیمارستان نیشتر در شهر مولتان در ایالت پنجاب پاکستان منتشر شد که در وضعیت وحشتناکی روی هم انباشته شده بودند.

به گزارش یومیر، این خبر باعث وحشت مردم پاکستان شده است و رسانه های این کشور روز جمعه اعلام کردند که تحقیقات حکومت محلی پنجاب در مورد این اجساد آغاز شده است.

به گزارش روزنامه پاکستانی «دان»، چودری زمان گوجار، مشاور وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان در بازدید از بیمارستان نیشتر وابسته به دانشگاه پزشکی پنجاب، متوجه وجود ده ها جسد شد. روی پشت بام این بیمارستان

عصر پنجشنبه، فیلم‌ها و عکس‌هایی از پشت بام بیمارستان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد ده‌ها جسد در اتاقی انباشته شده‌اند که اعضای بدنشان بریده شده یا سینه‌هایشان باز شده است. این تصاویر همچنین چند جسد قصابی را نشان می دهد که روی پشت بام زیر آفتاب افتاده اند.

فرمانداری پنجاب روز گذشته (جمعه) در نامه ای رسمی خواستار توضیح دانشگاه پزشکی پنجاب و بیمارستان نیشتر در مورد این اجساد شد. فرماندار پنجاب در این نامه از مدیر بیمارستان نیشتر خواسته است تا ظرف سه روز آینده در مورد هویت اجساد و علت نگهداری آنها در چنین وضعیتی توضیح کامل بدهد.

در همین حال، مسئولان بیمارستان به رسانه‌ها گفته‌اند که تنها چهار جسد در پشت بام بیمارستان وجود دارد که برای اهداف آموزشی در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می‌گیرند و به همین دلیل در پشت بام بیمارستان نگهداری می‌شوند.

دکتر. سجاد مسعود سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی نیشتر با صدور بیانیه ای مدعی شد با افرادی که اجساد را در علنی قرار می دهند برخورد قاطع خواهد شد. وی وجود ده ها جسد را تکذیب کرد و گفت: تنها چهار جسد در پشت بام وجود دارد که به طور طبیعی خشک شده و برای تربیت دانشجویان پزشکی استفاده می شود.

اما ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که ده ها جسد تجزیه شده روی هم انباشته شده و در حالتی وحشتناک پوسیده شده اند.

از سوی دیگر، مونس الهی، وزیر سابق ایالت پنجاب به نقل از رئیس دانشگاه پزشکی نیشتر گفت: این اجساد متعلق به افرادی است که هویت آنها شناسایی نشده و توسط پلیس به بیمارستان تحویل داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشتر گفت: در صورت نیاز از آنها برای مصارف پزشکی استفاده می کنیم.

اما مونس الهی در ادامه گفت: هنگام تحویل این اجساد به بیمارستان به حدی آسیب دیده است که امکان نگهداری در سردخانه و استفاده از آنها برای آموزش وجود ندارد. بیمارستان این اجساد را برای تجزیه کامل رها کرد و سپس از استخوان های آنها برای اهداف آموزشی استفاده شد.

با این حال، گمانه زنی های مختلفی در مورد این اجساد وجود دارد. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی پاکستانی می گویند که این اجساد را برای کرکس ها روی بام می گذارند. برخی دیگر اجساد را به جنایات سازمان یافته در ایالت پنجاب نسبت می دهند که ممکن است در نتیجه تنش های قومی و گروهی رخ داده باشد.

به گزارش ایندیپندنت، هنوز هیچ ارگان رسمی تعداد دقیق اجساد کشف شده را منتشر نکرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا