اجتماعی

کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 8 قلدری در غرب تهران خبر داد.

به گزارش یومیر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی درباره برخی از مهمترین ماموریت های پیشگیرانه پلیس در شبانه روز گذشته گفت: صبح دیروز با وقوع درگیری بین دو گروه از اراذل و اوباش در محله تهران، این افراد با استفاده از قمه، شمشیر به یکدیگر آسیب زدند. آنها قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شدند. در نتیجه این درگیری دو خودروی سواری نیز منهدم شد.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با برهم زدن نظم عمومی رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کرده بودند، گفت: تیم عملیاتی کلانتری تهرانسر با اقدامات فنی و پلیسی و پس از اقدامات قضایی هویت افراد درگیر در این درگیری را شناسایی کردند. با هماهنگی انجام شده، 8 شرور حاضر در این درگیری دستگیر و طی عملیات جداگانه ای در مخفیگاه های خود دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این متهمان که از گانگسترهای با سابقه بودند با اعتراف به جرم خود و برهم زدن نظم و امنیت شهروندان در مراحل اولیه اقدام به تخریب خودرو کردند. . مطالعه کرد و اظهار داشت که قوی است

اجرای طرح تامین اجتماعی در بازار تهران

طرهانی در این خصوص از اجرای طرح تامین اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات خبر داد و گفت: این طرح در سطح کل کلانتری ها و کلانتری های تهران بزرگ و آخرین فاز در حال اجراست. دیروز در سطح کلانتری بازار و کلانتری مولوی اجرا شد. در اجرای این طرح سارقان، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه شناسایی شدند. این افراد در چندین عملیات پلیسی همزمان با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی با اعلام تعداد دستگیر شدگان 20 نفر گفت: 10 سارق، سه سارق، یک نفر زورگیر، سه مالخر و سه فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند. 40 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

کشف تجهیزات نظامی از یک خانه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی در منزلی کرده بود، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی فردی در بلوار مرزداران، تیم عملیات کلانتری 139 مرزداران با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات و رصد تخصصی این فرد متوجه صحت این خبر شدند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم اعزام شد، گفت: این فرد در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در منزلش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. در بازرسی از منزل این فرد نیز دو قبضه اسلحه کلت، یک قبضه اسلحه شکاری، شش عدد بی سیم دستی، 30 عدد فشنگ، چهار قمه و شمشیر، دستبند فلزی و چندین دستور ماموریت جعلی از سازمان های مختلف کشف و ضبط شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم 44 ساله دارای سابقه سرقت و حبس است، گفت: متهم مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد قصد سوء استفاده از این سلاح ها را داشته که ناکام ماند. قبل از اینکه اقدامی انجام شود و دستگیر شده باشد. با تشکیل پرونده اولیه، این فرد برای ادامه پرونده کیفری روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقان

طرهانی همچنین از دستگیری سارقان منزل در جریان سرقت در محله مرزداران خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت از خودروی پلاک سرقتی دیگری کرده بودند. رسیدگی به این پرونده با گشت زنی تیم عملیات کلانتری 139 مرزداران آغاز شد، این تیم به گشت زنی در محدوده بلوار مرزداران پرداختند. بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 سارق در یکی از خیابان ها مشاهده شدند. این افراد بلافاصله وارد عمل شده و در آدرس آگهی شده حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با موتور روشن مواجه شدند. با توجه به اینکه راننده پراید با یک سرنشین آماده رانندگی پشت فرمان بود، ماموران متوجه شدند که سارقان احتمالا داخل خانه هستند. در این رابطه بلافاصله به استعلام پلاک پرداختند که طی آن مشخص شد پلاک متعلق به یک خودروی سواری مسروقه است. همزمان دو نفر در یکی از خانه ها از روی دیوار به پایین پریدند که بلافاصله ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان موفق به فرار در صحنه شد، گفت: متهم دیگر سوار یک دستگاه خودرو شد و از محل متواری شد که پلیس خودرو را متوقف و سه متهم را دستگیر کرد.

طرهانی با بیان اینکه متهمان 30 تا 38 ساله سوابق زیادی از سرقت منزل داشتند، گفت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود مبنی بر سرقت منزل اعتراف کردند. در حال حاضر این افراد به دادسرا معرفی و تحقیقات تکمیلی برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا