عمومی

کسری تجاری آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

به گزارش رویترز، اخیراً بسیاری از آمریکایی ها توجه خود را به عواقب اقتصادی اپیدمی کووید 19 معطوف کرده اند که به نقل از رویترز، زمانی که کسری تجاری ایالات متحده در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود رسید، روزانه حدود 1200 نفر در این کشور جان خود را از دست دادند. به خودش رسید.
وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که کسری تجاری آمریکا در ماه سپتامبر به 80 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید که صادرات آمریکا به شدت کاهش یافت.
صادرات ایالات متحده در ماه سپتامبر با 3 درصد کاهش به 207.6 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با 6 درصد افزایش به 288.5 میلیارد دلار رسید.
بر اساس اعلام این وزارتخانه، کسری کالا و خدمات نسبت به ماه قبل ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است.
اگرچه کووید 19 بیش از 751000 نفر را در روز پنجشنبه کشته است، فشار اقتصادی بسیاری از آمریکایی ها را مجبور کرده است که توجه خود را به چیزی اجتناب ناپذیر معطوف کنند.
اخیراً بسیاری از شهروندان ایالات متحده با افزایش قیمت ها و کمبود کالاها مواجه شده اند.
نظرسنجی اخیر رویترز نشان می دهد که 73 درصد از بزرگسالان آمریکایی اکنون ترجیح می دهند مقامات سیاسی بر مشاغل و رشد اقتصادی تمرکز کنند. سال گذشته، 61 درصد از آمریکایی ها در یک نظرسنجی گفتند که رهبری کووید یکی از 19 عامل اصلی در رای آنها به ریاست جمهوری بوده است.
بسیاری از آمریکایی ها دولت بایدن را مسئول مشکلات مالی می دانند. گزارشی که روز چهارشنبه در هیل منتشر شد، گفت که لایحه نجات 1.9 تریلیون دلاری و افزایش هزینه های پیشنهادی، اقتصاد را تقویت کرده است که یکی از اقدامات دولت برای تامین مالی بیش از حد است.
در همین حال، اگرچه بایدن زمانی گفته بود که از نوامبر سال گذشته افزایش دستمزدها در ایالات متحده از تورم فراتر رفته است، اما داده ها و داده های وزارت کار ایالات متحده نشان می دهد که این رقم تا سپتامبر تنها 4.18 درصد بوده است.
این در حالی است که دو شاخص اصلی اندازه گیری تورم یعنی شاخص بهای مصرف کننده و شاخص قیمت برای مصرف خصوصی به ترتیب 5.06 درصد و 4.33 درصد افزایش یافتند.

دکمه بازگشت به بالا