اقتصادی

کاهش شرط سکونت پنج ساله برای برخی متقاضیان نهضت مسکن

بر اساس شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت مهاجران کلانشهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. همچنین این ثبت نام برای کارکنان دولت منتقل شده بر اساس تصمیم ارگان مربوطه (به استثنای استان تهران) ملاک نخواهد بود.

به گزارش یومیر، وزارت راه و شهرسازی از امروز به مدت یک ماه متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورت اشتباه در انتخاب شهر و یا سایر مشخصات و اطلاعات، امکان تصحیح درخواست را دارند. متقاضیان باید به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. توجه داشته باشید که برای تغییر شهر، درخواست خود را حذف نکنید و مانند دوره های قبل دوباره ثبت نام کنید، بلکه فقط ویرایش کنید. آخرین مهلت ثبت نام تا 20 اسفند ماه سال گذشته می باشد.

متقاضیان قبل از تغییر شهر برای درخواست خود از «آگهی ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ 30 دی ماه 1400 در سامانه مذکور مطلع باشند.

نکته قابل توجه در ثبت نام های جدید این است که سابقه اقامت مهاجران کلانشهرها به شهرهای دیگر کشور به یک سال کاهش یافته است. این ثبت نام برای کارکنان دولت منتقل شده بر اساس تصمیم دستگاه مربوطه (به استثنای استان تهران) ملاک عمل نخواهد بود.

در شهرهای جدید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر جدید یا در شهر مادر و یا در شهرهایی که به دلیل نداشتن زمین دولتی امکان انجام پروژه وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای همجوار معرفی می شوند الزامی است. از جمله شهرهای جدید

در مورد سابقه مالکیت، تغییراتی در ثبت های جدید ایجاد شده است. قبلاً این شرط بیش از 16 سال مالکیت بود که به پنج سال کاهش می یابد. بنابراین، برخی از متقاضیان برنامه اقدام ملی که در سال 1388 ثبت نام کرده اند و به دلیل سابقه مالکیت 16 ساله خود از این طرح حذف شده اند، ممکن است به دلیل ادغام برنامه اقدام ملی با نهضت ملی مسکن از این گزینه بهره مند شوند. تسهیل شرایط بازگشت به برنامه

همزمان با کل کشور این امکان برای ساکنین استان تهران که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده اند وجود دارد. بر اساس اطلاعات قبلی، ساکنان تهران که پنج سال است در پایتخت سکونت دارند، تنها می توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم را انتخاب کنند و در صورت انتخاب شهری غیر از این، می توانند نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند. آی تی.

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهایی مانند دماوند یا رودهن برای ساکنین این شهرها که پنج سال از عمر آنها می گذرد در نظر گرفته شده است. بنابراین شهروندان تهرانی از مراجعه به این شهرها خودداری کنند.

گواهی تحصیلات برای متقاضی قبل از گذراندن دوره دانشگاه، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا والدین متقاضی (شناسنامه)، پروانه کسب برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین، گواهی اشتغال به کار از ادارات دولتی برای متقاضیان والدین متقاضی مدارک اقامت متقاضی هستند که تصویر آن باید در سامانه بارگذاری شود اجاره نامه به عنوان سابقه اقامت 5 ساله قابل قبول نیست. در شهرهای جدید حداقل پنج سال اقامت در شهر جدید یا در شهر مادر الزامی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا