اجتماعی

چگونه از یک چهارم موارد ابتلا به کووید-۱۹ جلوگیری کنیم؟

یومیر / خراسان رضوی محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی با کیفیت بالایی دارند کمتر به بیماری شدید Covid-19 مبتلا می شوند ، در حالی که افرادی که رژیم غذایی ضعیفی دارند بیشتر به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مبتلا می شوند.

طبق اخبار ، داده ها از حدود. 600000 برنامه تحقیقاتی Cached ZOE ، که مطالعه ای بر روی غذای مصرفی در فوریه سال 2020 بود ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس تجزیه و تحلیل علائم یا نتایج آزمایش زنجیره ای پلیمراز (PCR) گزارش شده در برنامه ، در نهایت 31815 نفر (19٪) به ویروس آلوده شدند.

افرادی که از رژیم های غذایی با بالاترین کیفیت برخوردارند تقریباً 10 درصد پیشرفت بیماری Covid کمتر از رژیم های کم کیفیت را تجربه کرده و 40 درصد کمتر در معرض بیماری شدید قرار دارند.

این اولین مطالعه مهم در مورد رژیم غذایی و Qovid-19 است و اولین مطالعه نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم باعث کاهش بیماری می شود.

به جای بررسی غذاهای خاص یا مواد مغذی ، این مطالعه الگوهای غذایی گسترده تری را ایجاد می کند که نشان دهنده روش فعلی ما است. این مطالعه “نمره کیفیت رژیم غذایی” را نشان می دهد که کیفیت کلی رژیم غذایی هر فرد را نشان می دهد.

رژیم های غذایی با کیفیت بالا شامل غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و مغزها و همچنین ماهی های چرب ، چربی های سالم مانند روغن زیتون ، غذاهای فرآوری شده کمتر و کربوهیدرات های تصفیه شده بودند.

همچنین نتایج با کیفیت بالا در رژیم غذایی با میکروبیوم روده سالم و متنوع تری همراه بود ، به همین دلیل رژیم های با درجه بالاتر را رژیم های “دوستدار روده” می نامیدند.

کیفیت پایین رژیم غذایی با رژیم های غذایی شامل غذاهای فرآوری شده و مقادیر کم غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات همراه بود.

تأثیر رژیم غذایی توسط عوامل اقتصادی تقویت شد و افرادی که در محله های کم درآمد زندگی می کردند دارای کمترین رژیم غذایی بودند و حدود 25 درصد بیشتر در معرض خطر Covid-19 از افراد در جوامع مرفه بودند که به همان روش غذا می خوردند.

بر اساس این نتایج ، محققان تخمین می زنند که اگر این تفاوت ها در کیفیت رژیم غذایی و وضعیت اقتصادی اجتماعی یافت نشود ، می توان از یک چهارم Covid-19 جلوگیری کرد.

پروفسور تیم اسپکتور ، دانشمند ارشد ZOE و استاد اپیدمیولوژی ژنتیک گفت: “شما نیازی به گیاهخواری ندارید ، اما داشتن انواع گیاهان در رژیم غذایی راهی عالی برای افزایش میکروبیوم روده ، بهبود ایمنی و سلامت کلی شما است.” . در کالج کینگ لندن. “خطر بالقوه Covid-19 را کاهش دهید.”

نتایج این مطالعه قبلاً در medRxiv Online منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا