عمومی

چه کسی باید برای محدودکردن اینترنت محاکمه شود؟

به دنبال انتشار خبر احضار وزیر ارتباطات و حواشی ناشی از درگیری ، دلیل احضار این است که وزیر جوان دلیل احضار خود را به موضوع پهنای باند ، عدم فیلتر و … پیوند داده است. این س andال و در دفاع از جوانترین اقدامات شورای وزیران ضمن تشکر از وی ، عناوین بیان شده است.“اگر می خواهید با کسی تماس بگیرید ، با من تماس بگیرید.”

مسئله اصلی که در سخنان رئیس جمهور مهم به نظر می رسد ، بحث در مورد پهنای باند و توانمندسازی از طریق دسترسی مردم به فضای مجازی و اینترنت است.

رئیس دولت با یادآوری شرایط قرنطینه و جو در مراکز آموزشی ، مغازه ها و … که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدی بسته شده اند ، یادآور شد که اگر فضای مجازی نبود ، وظیفه آموزش دانش آموزان و کودکان کاهش یافته است چی شد؟ در زمانی که مردم مجبور به ماندن در خانه های خود هستند ، این فضای مجازی سرگرمی را برای افراد فراهم کرده است …

صرف نظر از اینکه توجه آنها به موضوع آموزش و سرگرمی افراد از طریق فضای مجازی قابل ستایش است ، اما آنچه قابل دفاع است و دلیل اصلی آن و دلیل اصلی استفاده از فضای مجازی تلقی می شود ، قانون حاکمیت دسترسی آزاد به اطلاعات است.

معادل 4 بهمن 88 حقوقی با عنوان در زمینه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اقدام کنید اجرا شده بخش الف ماده 1 این قانون ، با ذکر عبارت “داده” ، بیانگر این س simpleال ساده است که طبق مفاد این قانون ، ارتباط مستقیمی با فضای مجازی و اینترنت دارد.

روشن است که یکی از وظایف و مسئولیت های نیروهای حاکم پس از تصویب قوانین ارائه توجیه و دلایل منطقی اجرای قانون به این معناست که روسای جمعی و افراد تحت پوشش قانون مورد نظر ، و از شهروندان یک کشور نمی توان انتظار داشت که آن را اجرا و رعایت کنند. بستر مناسبی برای فعالیت آن وجود نداشت.

نقطه “د” مقاله ذکر شده در تعریف م ofسسات عمومی به یکی از زیرگروههای قوانین اشاره دارد: م institutionsسسات و سازمانهای مرتبط با دولت به معنای عمومی کلمه ، از جمله ارکان و م componentsلفه های آن ، که در قانون جمهوری اسلامی ایران آمده است.

قانون اساسی ایران ، به معنای عام ، دولت را شامل تمام ارکان حاکمیت از بالا به پایین می داند ، که مطابق با حکم تحت عنوان دولت به معنای عام است.

با چنین رویکردی شامل دامنه و قانون است همه نهادهای حاکمیتی هیچ استثنایی در رابطه با نهادهای حاکم بر قانون وجود ندارد و تنها استثنا in در فصل چهارم به صورت اسرار دولت ، حریم خصوصی ، امور امنیتی و غیره است. همه موارد استثنا به حریم خصوصی افراد و اطلاعات طبقه بندی شده اشاره دارد.طبق قانون ، کلیه ارگانهای دولتی موظفند راه و راه حل مناسب برای دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیاز خود ارائه دهند ، زیرا در ماده 2 این قانون صراحتاً آمده است: “هر فرد ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد ، مگر اینکه” اطلاعات عمومی تابع قوانین و مقررات قابل اجرا است. “

یک نکته قابل توجه موارد مصوب در فصل ششم این قانون در مورد مسئولیت مدنی و کیفری است ، جایی که مفاد ماده 22 پاراگراف 4 رفتار مربوط به این قانون جرم انگاری مهمترین این رفتارها شامل جلوگیری از دسترسی به اطلاعات و عدم رعایت مفاد این قانون در مورد مهلت های مقرر این دو عنوان برای درک نقش مهمی که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ایفا می کند کافی است.

علاوه بر مفاد قانون مذکور ، اساسنامه اجرایی آن که از سال 1993 در 11 ماده لازم الاجرا شد ، وظیفه نیروهای حاکم را در ایجاد بستری مناسب جهت آگاهی شهروندان از اقدامات دولت تنظیم می کند.

ماده 1 آیین نامه کارکنان ، در تعریف وقایع داده پیام که با عنوان عمومی اطلاعات ذکر می شود ، هر صدا ، تصویر ، فیلم ، متن ، شماره ، کارت یا ترکیبی از آنها را که به عنوان نرم افزار ذخیره یا ثبت شده است ، در نظر می گیرد. تابع این قوانین است برای تأیید س questionsالات مطرح شده توسط رئیس محترم دولت در مورد یادآوری و یادآوری موازین قانونی ، لازم است اعلام کنید که آقای روحانی هیچ مقاله ، مقاله یا توضیحی در هیچ کتاب قانونی برای پیگرد قانونی اشخاص برای این کشور ندارد اجرای قانون یا زمینه های اجرای قانون را فراهم می کند. در مقابل ، کسانی که مانع اجرای قانون می شوند یا مانع اجرای آن می شوند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

شرایط اولیه و اولیه اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، داشتن فضای اینترنت مناسب یا به عبارت دیگر گسترش پهنای باند است که وظیفه وزارت ارتباطات و وزیر جوان دولت است.

*وکیل

دکمه بازگشت به بالا