اجتماعی

چه شوخی بگویی چه جدی همیشه عده‌ای ناراحت‌اند

عباس محبی که در حال حاضر با رویکردی انتقادی یک برنامه طنز و موسیقی “نیشتر” را برای رادیو می نویسد و می نویسد ، می گوید: “همیشه کسانی هستند که ناراحت هستند ، چه جدی و چه خنده دار و البته کسی که انتقاد می کند باید باشد آن مبحث دارای اشکالاتی است!

عباس محبی – تبلیغ کننده و بازیگر برنامه های طنز رادیویی – که مدتی است با برنامه کمدی “نیشتر” در رادیو سلامت در حال بحث در مورد مسائل پزشکی و بهداشتی است ، در مصاحبه با یومیر در مورد این برنامه توضیح داد: “ما سعی می کنیم محتوای عامیانه باشد قابل درک است تا همه بتوانند از این برنامه استفاده کنند. “نیشتر” بهانه ای است برای هشدار دادن به جامعه پزشکی و بیماران. هشدار در برابر خطوط قرمز و هشدار به بیمارستان ها و مراکز درمانی از اتاق عمل تا مدیریت بیمارستان و مدیریت جامعه ؛ ما سعی می کنیم زخم های موجود در این سیستم ، عیب یابی و اشکالات آن را به صورت شوخ طبعی بیان کنید.

محبی درباره نام برنامه رادیویی “نیشتر” توضیح داد: عنوان برنامه “نیشتر” است. پیش از این از پستانداران چرکی برای باز کردن نوک پستانها استفاده می شد و پس از تشخیص و مشخص شدن میزان بیماری ، به بیمار دارو تجویز می شد. این برنامه به دلیل موقعیتی که برای خود ایجاد کرده است “نیشتر” نامیده می شود.

این هنرمند قدیمی که همزمان با نوشتن برنامه “نیشتر” درمورد این واقعیت است که نگاه طنز آمیز به مسئله کرونا نمی تواند پیام مورد نیاز را به مخاطب منتقل کند؟ وی گفت: ما به عنوان نویسنده برنامه با کارگردان (خانم خواجه نصیر) و دیگر نویسندگان صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم در یک برنامه کمدی به طور جدی صحبت کنیم دیگر اصلاً کمدی نیست. این کار طنز است؛ به گفته یکی از دوستان ، شوخ طبعی مانند کپسولی است که داخل آن داروی تلخی وجود دارد اما روی آن یک پوشش شیرین قرار دارد تا بیمار بتواند آن را بخورد و از گزیدگی تلخ دارو مطمئن شود و احساس خوبی داشته باشد. در دنیای شوخ طبعی سعی می کنیم تا حد امکان توجه داشته باشیم. در ترانه هایی که بیشتر خودم می نویسم ، سعی می کنم نظرات پزشکی و س questionsالاتی را که پزشکان برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بسیار تأکید می کنند ، وارد کنم. سعی می کنم به هشدارهای پزشکی و آموزش پزشکی توجه داشته باشم و در عین حال جنبه طنز کار را از دست ندهم و البته تا زمانی که قبح مسئله به وجود نیاید ، خنده را به ارمغان آورم.

این راوی در ادامه با بیان اینکه در زمینه های مختلف در شبکه های مختلف فعالیت می کند و شاهد عدم تحمل طنز انتقادی در حوزه های مختلف است ، اظهار داشت: برخی از افراد هرچه بخواهید یا خنده دار بگویید ناراحت می شوند و اصلاً منتقد نیستند. ” متاسفانه همه ما ایرانی ها توانایی کمی در انتقاد داریم. با انعکاس برنامه ها و تماس های انجام شده ، متوجه می شویم که برخی افراد این کار را دوست ندارند و می گویند چرا همیشه به ما مشاوره می دهید. در مورد محیط زیست و چراغ های قرمز گذشته و ترافیک نیز همین واکنش را داریم. برخی از مردم دوست دارند جبهه بگیرند و در مقابل مردم بایستند. آنها دفاعی می شوند و فکر می کنند ما آنها را مسخره می کنیم.

محبی افزود: شخصی که کنایه های هجوآمیز بزند ، قطعاً خودش آن را مشاهده نخواهد کرد ، خواه کرونا باشد ، ترافیک باشد یا موارد دیگر. اگر انتقادپذیر باشیم و به سخنان یکدیگر گوش فرا دهیم و خود را اصلاح کنیم ، این مشکلات بوجود نمی آیند یا کمتر رخ می دهند. سعی می کنیم تا جایی که می توانیم لبخند بزنیم و صحبت کنیم.

تبلیغ کننده و نویسنده برنامه رادیویی “نیشتر” در عین حال با اشاره به کاستی های برنامه خاطرنشان کرد: “ما از نظر محتوای برنامه” نیشتر “مشکلی داریم. ما در یک شبکه بهداشتی کار می کنیم که همه در زمینه های مختلف تخصص دارند زمینه های پزشکی. من به عنوان نویسنده به اداره شبکه شکایت کردم که ضبط کننده ما باید یک پزشک متخصص باشد که هنگام استفاده از اصطلاحات پزشکی و صحبت در مورد موضوعات تخصصی به ما مشاوره دهد. ما این مشکلات را داریم و آنها را قبول می کنیم. ما نمی گوییم که برنامه ما بی عیب است ؛ از آنجا که انتظار داریم مردم منتقد باشند ، ما خودمان نظم بررسی برنامه “نیشتر” و سایر برنامه ها را گوش می دهیم تا بتوانیم با همکاری مردم برنامه های بهتری را به آنها ارائه دهیم.

محبی در آخر درباره فعالیتهای رادیویی خود گفت: “من علاوه بر برنامه” نیشتر “در رادیو سلامت و برنامه” صبح جمعه “در رادیو فرهنگ نیز کار می کنم و هر هفته برنامه ای مانند” نیشتر “برای دو ساعت و نیم که در آن به موضوعات فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی می پردازیم. این برنامه زنده و موسیقی است. ما همچنین با شنوندگان از طرق مختلف ارتباط برقرار می کنیم و برنامه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا