اجتماعی

چطور به فرد گرمازده کمک کنیم؟

به گفته کارشناسان از St. انجمن آمبولانس جان در انگلیس با افزایش درجه حرارت بدن فرد به میزان خطرناکی ، باعث گرمازدگی می شود که به آن آفتاب سوختگی نیز می گویند.

به گزارش یومیر ، اگر فردی گرما را از دست بدهد می تواند گرما از دست بدهد.

وقتی شخصی مدت طولانی در آفتاب بماند یا در دمای بالا بماند ، بدن او مقدار زیادی آب از دست می دهد. در این حالت تعریق متوقف می شود و این بدان معناست که بدن دیگر نمی تواند به تنهایی سرد شود. این شرایط می تواند منجر به گرمازدگی شود.

طبق وب سایت سرویس بهداشت ملی انگلستان ، اگر شخصی که از کوره در رفته است بتواند ظرف مدت 30 دقیقه خنک شود ، سلامتی او خطری جدی ندارد ، اما اگر گرمازدگی داشته باشد باید با اورژانس تماس بگیرد.

علائم گرمازدگی چیست؟

علائم فرسودگی حرارتی گزارش شده توسط سرویس بهداشت ملی انگلیس شامل سردرد ، سرگیجه ، بی اشتهایی ، حالت تهوع ، تعریق زیاد ، حالت تهوع ، افزایش ضربان قلب ، دمای بدن 38 درجه یا بالاتر و تشنگی شدید است.

کودکان و بزرگسالانی که از فرسودگی گرما رنج می برند علائم مشابهی دارند. اما کودکان همچنین می توانند خواب آلود به نظر برسند.

اگر فرد مبتلا به این علائم ظرف 30 دقیقه بهبود نیابد ، ممکن است این شرایط منجر به گرمازدگی شود.

از علائم گرمازدگی می توان به کمبود تعریق با وجود احساس گرما ، دمای بدن 40 درجه یا بالاتر ، تنگی نفس ، سرگیجه ، سکته مغزی ، بیهوشی و بی تحرکی اشاره کرد.

چگونه می توانم به یک فرد خونگرم کمک کنم؟

سرویس بهداشت ملی انگلیس توصیه می کند اگر مشاهده کردید کسی در اثر گرما کم آب شده است ، باید او را به مکانی خنک منتقل کنید.

شما می توانید برای کاهش دمای بدن او از جمله نوشیدن آب فراوان ، خنک کردن پوست او با اسپری یا اسفنج و قرار دادن در رختخواب در حالی که پاهای او کمی بالاتر از بدن است ، می توانید انجام دهید.

اگر فرد در عرض 30 دقیقه بهبود پیدا نکرد و مطمئن شدید بیش از حد گرم شده است ، با اورژانس تماس بگیرید و با آمبولانس تماس بگیرید.

کارشناسان توصیه می کنند با خیساندن اسفنج یا قرار دادن شخص در ملحفه های خنک و خنک ، سعی کنید دمای بدن خود را پایین بیاورید.

اگر به نظر می رسد دمای فرد نرمال است ، ملحفه های مرطوب را با ورق های خشک جایگزین کنید.

در حالی که منتظر رسیدن پرسنل اورژانس هستید ، به طور مداوم تنفس ، ضربان قلب و سطح هوشیاری و واکنش فرد را کنترل کنید. اگر هر بار سطح هوشیاری و واکنش فرد کاهش می یابد ، تنفس وی را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که تنفس وی باز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مراقبت از فردی با سطح آگاهی و واکنش پایین ، باید در مورد روش های مراقبت های اولیه مراقبت کنید.

چگونه می توان از گرمازدگی جلوگیری کرد؟

به گفته کارشناسان ، می توان برای جلوگیری از فرسودگی گرما در دمای بالا ، اقداماتی انجام داد.

این موارد شامل مصرف زیاد نوشیدنی های سرد ، دوش آب سرد ، پوشیدن لباس های گشاد و پرهیز از آفتاب در ساعات اوج مصرف است.

به گزارش ایندیپندنت ، سرویس بهداشت ملی انگلیس همچنین توصیه می کند که نسبت به افرادی که بیشتر در معرض گرما و گرما قرار دارند هوشیار باشد ، کودکان ، افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن دارند آسیب پذیرتر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا