فرهنگ و هنر

پیام تسلیت قادر آشنا برای درگذشت سیامک افسایی

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت “سیامک افسایی” را تسلیت گفت.

به گزارش یومیر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، قادر آشنا در پیامی درگذشت “سیامک افسایی” بازیگر و کارگردان تئاتر که بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب درگذشت را تسلیت گفت.

متن ارتباطات مدیرکل هنرهای نمایشی به شرح زیر است:
“وای بر اوقات تلخی که ویروس وهم آور ، چنین گزینه دردناکی ، بر غم و اندوه ما افزوده است. خبر درگذشت هنرمند آموزش دیده” سیامک افسایی “بسیار تلخ بود.
سیامک افسایی مرد واقعی بود و قلبش برای رشد هنر تئاتر می تپید. وی برای ترویج هنر نمایشی ، بخصوص در شهر تبریز ، هیچ تلاشی را رها نکرد. فردی دغدغه مند که علاوه بر فعالیتهای درخشان هنری ، از امکانات و تجهیزات زیرساخت های تئاتر در تبریز نیز آگاهی داشته و آنها را ارتقا داده است.
امروز با تأسف و اندوه باید بگوییم که جای خالی وی در تئاتر تبریز احساس می شود و امیدواریم دوستان متفکر تئاتر این شهر و دانشجویان عزیز این احساس پوچی را کمی کاهش دهند. به خانواده این هنرمند توانا ، به جامعه نجیب و بزرگ تئاتر تبریز و همه دوستان و دوستداران وی تسلیت می گویم. “در شب شهادت متدینان عزیزان ما ، او میهمان سفره پر برکت اولین مظلوم جهان خواهد بود ، به امید اینکه خداوند متعال جایگاه این هنرمند عزیز را در چنین شامگاهی که درهای رحمت او باز است. “

سیامک افسایی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون بود ، وی در سال 1950 در قزوین متولد شد. وی فعالیت خود را از سال 1964 در زمینه تئاتر آغاز کرد. بیش از 20 قطعه را کارگردانی کرده است و 6 قطعه نوشته و در 60 قطعه بازی کرده است. یکی از مهمترین کارهای سیامک افسایی در سریال آنام است. “کا” ، “نمایش دوتایی” ، “می خواستم اسب باشم” ، “باغبان مرگ” ، “خداحافظی شام” ، “آسمان برفی” و “چشم هایت را ببند” از جمله قطعاتی است که سیامک افسایی روی صحنه برده است.
وی در هنگام فوران کرونا نمایشنامه “خرس های پاندا را به گفته یک دوست ساکسوفونیست در فرانکفورت” به صحنه برد. سیامک افسایی صبح چهارم مه در بیمارستان 29 بهمن بر اثر بیماری کرونا ویروس قلب درگذشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا