عمومی

پوتین طرح تمدید«پیمان استارت نو» را امضا کرد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

به گزارش ایرنا ، سرویس مطبوعاتی کرملین گفت پوتین قطعنامه ای را در پارلمان این کشور درباره توافق نامه تمدید کاهش اقدامات و محدودیت سلاح های استراتژیک تهاجمی بین روسیه و ایالات متحده امضا کرده است.

این طرح در 27 ژانویه 2021 در دومای روسیه به عنوان “توافق نامه تمدید توافق بین روسیه و ایالات متحده برای کاهش و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک” به رای گذاشته شد و نمایندگان با تمدید آن برای پنج سال موافقت کردند. همچنین امضای رئیس جمهور پوتین را تأیید و به آن احتیاج داشت.

توافق نامه ای که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقداماتی برای کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ امضا شد ، از 8 آوریل 2010 (19 آوریل 1989) به اجرا درآمد و از 5 فوریه 2011 به مدت ده سال لازم الاجرا است. 89) شروع و تا 5 فوریه 2021 (6 فوریه 2010) معتبر است.

این قرارداد مستلزم تمدید قرارداد پنج ساله تا 5 فوریه 2026 است.

این پیمان در مورد انواع موجود بمب افکن های سنگین (TB) ، موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) و موشک های بالستیک پرتاب شده زیر دریایی (SLBM) ، از جمله ICBM و SLBM غیر هسته ای اعمال می شود.

گزارش کرملین می گوید که تمدید توافق به نفع ملی فدراسیون روسیه ، امکان حفظ شفافیت و انتظار روابط استراتژیک بین روسیه و ایالات متحده ، حفظ ثبات استراتژیک در جهان و تأثیر مثبت بر روابط بین المللی است. وضعیت و خلع سلاح هسته ای.

به گزارش ایرنا ، رئیس جمهور روسیه پس از توافق آمریکا برای تمدید پیمان کاهش استراتژیک استراتژیک STRT-2 طرحی را برای تمدید توافق به دومای روسیه ارائه داد.

موضوع تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک یا START-2 هفته گذشته در یک مکالمه تلفنی بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده پوتین و جو بایدن مطرح شد و طرفین تبادل نظرهای دیپلماتیک را برای رسیدن به توافق برای گسترش پیمان انجام دادند. .

START 2 یا Start جدید برای کاهش سلاح های هسته ای دو جانبه بین مسکو و واشنگتن امضا شد. باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و دیمیتری مدودف ، همتای روسی وی ، در سال 2010 در پراگ پایتخت چک برای امضای پیمان کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس توافق جدید ، ایالات متحده و روسیه مجاز به استفاده حداکثر از 1550 کلاهک جنگی ، تقریباً بودند. 30 درصد کمتر از محدودیت های تعیین شده در پیمان استارت سال 2002. اولین توافق نامه در سال 1991 امضا شد و در سال 2009 منقضی شد.

دکمه بازگشت به بالا