عمومی

پرسپولیس در اندیشه «طلایی» ماندن با «مس»/ موقعیت حساس بالانشینان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، هفته یازدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر که آخرین هفته این رقابت ها قبل از جام جهانی قطر است، روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری هشت دیدار برگزار می شود، پرسپولیس پنجشنبه و استقلال در روز پنج شنبه به مصاف هم خواهند رفت. همان روز. او روز جمعه در تهران به مصاف تیمی از پایتخت می رود.

پس از این هفته لیگ برتر تعطیل می شود تا بازیکنان مورد استفاده کادر فنی تیم ملی قرار بگیرند. بازیکنان استقلال البته تا روز ۲۰ آبان در دیدار سوپرجام با نساجی مازندران در اختیار این باشگاه خواهند بود و سپس به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد.

تراکتور در ایده پرواز با “قو”

تبریزی که پس از نوسان ابتدای فصل توانست به میانه های جدول برسد، این هفته میزبان ملوانانی است که وضعیت خوبی در رده بندی ندارند و پس از شکست مقابل پرسپولیس، نیمکت نشینی را خواهند دید. بی نظمی با آنها

شاگردان بردیف که با 14 امتیاز به رده ششم صعود کرده اند، چاره ای جز کسب سه امتیاز این بازی خانگی ندارند تا به جمع صدرنشینان و مدعیان قهرمانی اضافه شوند. با شرایطی که ملوان دارد به نظر می رسد قرمزهای تبریزی می توانند به این هدف برسند اما ملوان تیمی نیست که به راحتی تسلیم تراکتور شود.

شاگردان مازیار زارع اگرچه با 5 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و یکی از صدرنشینان لیگ بیست و دوم محسوب می شوند، اما برای برون رفت از این شرایط تلاش می کنند با دست پر از تبریز برگردند، حتی برای یک امتیاز هم می توانند پایان فصل بر سرنوشت این تیم تاثیر خواهد گذاشت.

آیا تیر «فیروز» با روغن می سوزد؟

بازیکنان نفت آبادان پس از نگرفتن نتایج قابل قبولی با رضا پرکاس به سراغ فیروز کریمی رفتند تا شاید این مربی کهنه کار و قدیمی بتواند تیم خوب و لنگر انداخته آبادانی را از بحران خارج کند اما حضور کریمی نتوانست نفت را از بحران خارج کند. گرداب را بردارید.

صنعت نفت که در شش هفته اول با پرکاس چهار شکست، یک تساوی و یک برد داشت، با فیروز کریمی پیشرفت چشمگیری نداشته و با 5 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و گزینه اول سقوط است. بنابراین اگر این تیم نتواند از سد پیکان مستحکم و تدافعی مجتبی حسینی بگذرد، به احتمال بسیار زیاد به فکر تغییر کادر فنی خود خواهد بود.

شاگردان مجتبی حسینی در حالی به آبادان رفته اند که با 11 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند و قصد دارند با کمترین امتیاز ممکن از این شهر برگردند. با این حال به نظر می رسد صنعت نفت اجازه امتیاز گرفتن به پیکان را نخواهد داد. هرچند عملکرد گذشته فیروز کریمی نشان می دهد که او و تیمش به سختی پیروز می شوند.

پرسپولیس می خواهد در مس طلایی بماند

شاگردان یحیی گل محمدی در دیدار مقابل ملوان هر چقدر هم که سخت باشند با پیروزی به پایان رسید تا همچنان در صدر جدول باقی بمانند. تساوی استقلال مقابل آلومینیوم به پالس کمک کرد تا با خیال پردازی راحت تری برتری را حفظ کند. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که قرمزهای پایتخت با برتری به تعطیلات بروند.

مس کرمان با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد اما این پتانسیل را دارد که پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کند. پرسپولیس سابقه شکست مقابل تراکتور را در دیدارهای خانگی دارد تا نشان دهد نتیجه بازی با مس کرمان را نمی توان خیلی زود پیش بینی کرد.

گل محمدی که مورد انتقاد برخی از پیشکسوتان پرسپولیس به دلیل استفاده از مهاجم در ترکیب تیمش قرار گرفت، احتمالا بازیکنان بیشتری در خط حمله تیمش بازی خواهد کرد که می توان پیش بینی کرد از این تیم و یکی از هافبک ها غایب است.

پرسپولیس که می خواهد صدر جدول را برای خود حفظ کند، نگاه ویژه ای به سه امتیاز بازی با مس خواهد داشت تا با گرفتن آن همچنان در صدر جدول باقی بماند و با این اختلاف امتیاز آماده شود. تا بعد از جام جهانی با رقیب سنتی خود دربی برگزار کند.

مسابقه جذاب اهواز با نقش فولاد و گل گهر

یکی از بهترین و جذاب ترین بازی های این هفته را باید در اهواز انتظار داشت. جایی که شاگردان جواد نکونام میزبان شاگردان امیر قلعه نویی خواهند بود. دو تیمی که انتظار می رفت از ابتدای فصل جزو مدعیان قهرمانی باشند اما فولاد در هفته های گذشته با افت محسوسی مواجه شد و با از دست دادن امتیازات مهم به رده نهم جدول سقوط کرد.

شاگردان نکونام البته یک بازی دیرهنگام مقابل ملوان دارند اما قرار گرفتن در رده نهم و کسب 12 امتیاز آنها را از بالای جدول دور کرده است. از سوی دیگر گل گهر با 18 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و اگر بتواند 3 امتیاز خوزستان را بگیرد به استقلال و سپاهان می چسبد و فاصله را با صدر کم می کند.

تقابل فولاد و گل گهر می تواند جذاب ترین دیدار هفته باشد چرا که کیفیت فنی بازیکنان دو تیم و زمین مطلوب در ورزشگاه فولاد نوید یک اپیزود فوتبالی دیدنی را می دهد. هر دو تیم بازیکنانی با مهارت فوتبال در زمین دارند و می توانند صحنه های جذابی را در ورزشگاه خلق کنند اما متاسفانه هواداران خوزستانی در حال حاضر مانند هواداران از سراسر کشور از تماشای مسابقات محروم هستند.

برنامه هفته یازدهم به شرح زیر است:

– پنجشنبه 5 آبان

* تراکتور تبریز – ملوان بندرانزلی – ساعت 15
* صنعت نفت آبادان – پیکان تهران – ساعت 17:00
* پرسپولیس – مس کرمان – به ساعت 17:00
* فولاد خوزستان – گل گهر سیرجان – ساعت 19:00

– جمعه 6 نوامبر

* تهران هواداران – استقلال – ساعت 16:00
* مس رفسنجان – سپاهان اصفهان – 16:30
* آلومینیوم اراک – نساجی مازندران – به نشانی ساعت 17:30
* ذوب آهن اصفهان – نفت مسجد سلیمان – ساعت 18:30

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته دهم

پرسپولیس در ایده

دکمه بازگشت به بالا