اقتصادی

پرداخت طلب گندمکاران گلستانی تا پایان هفته/ طلب کلزاکاران هم پرداخت می شود

یومیر/ گلستان بعد از اینکه دکتر رضا آریان پور، مطالبات گندم کاران گلستانی تا پایان هفته پرداخت می شود.

رضا آریان پور در گفت وگوی اختصاصی با یومیر، با بیان اینکه استان گلستان یکی از استان های پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور است، اظهار کرد: نقش استان گلستان و کشاورزان پرتلاش ما در امنیت غذایی کشور است. بر کسی پوشیده نیست و همه مسئولان باید در رابطه با این نقش، کشاورزان گلستانی فکری کنند.

وی گفت: متأسفانه تاخیر در پرداخت پول کشاورزان گلستانی که گندم و کلزای خود را به مراکز خرید تحویل می دادند، آنها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه نمایندگان مجلس تلاش خوبی برای تسریع در پرداخت پول کشاورزان داشتند، خاطرنشان کرد: مربوطه دکتر راد، مدیرعامل Statens Handelsselskab و دبیر مجمع استانی برگزار شد.

آرین پور از توافق و تعهد وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه برای پرداخت 70 درصد مطالبات گندمکاران گلستانی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این پرداخت بدون اولویت و تاخیر به تمامی طلبکاران انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مابقی مطالبات گندمکاران گلستانی طبق توافق صورت گرفته در این جلسه تا دو هفته آینده پرداخت می شود، افزود: کشاورزان نگران مطالبات خود نباشند زیرا دولت اهمیت پرداخت به موقع گندم را می داند. اینها. ” فهمیدم.

نماینده مردم کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه با بیان اینکه برخی از کشاورزان گلستانی که اقدام به کشت کلزا کرده و آن را به مراکز خصوصی تحویل داده بودند، هنوز پول خود را دریافت نکرده اند، گفت: مقرر شد بانک های عامل به یارانه پرداخت کنند. باید از تسهیلات سرمایه ای برای مراکز خرید خصوصی کلزا استفاده شود تا تقاضای کلزاکاران تامین شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا