اجتماعی

پایدار ماندن حق پرستاری همسران جانبازان ۷۰ درصد، پس از شهادت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که 70 درصد حق شیردهی به همسران 70 درصد جانبازان پس از شهادت این جانبازان ثابت می ماند.

به گزارش یومیر ، سعید اوحدی وی در مراسم امضای تفاهم نامه و ارائه همکاری بنیاد شهید با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همسر جانبازی که زندگی خود را وقف جانباز کرده است. در همین رابطه ، ما تصمیمی از هیئت مدیره شهیدفوندن دریافت کردیم که بر اساس آن حق مراقبت از 70 درصد جانبازان ما تا 70 درصد ثابت است.

وی ادامه داد: ما منابع این کار را مشخص کرده ایم و این مصوبه عطف به ماسبق می شود و اگر آن زن پیشکسوت زنده باشد این هزینه پرستاری به وی پرداخت می شود.

اوحدی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که دیدگاه ما قبلاً فقط بر شهدا و جانبازان مرد متمرکز بود و کنگره 17 هزار شهید و جانباز زن به سرپرستی معاون وزیر در امور زنان می تواند این دیدگاه را تغییر دهد و افزود: ما جانبازان مرد داریم . از طرف دیگر 26 نخاع زن قطع شده و یک نخاع زن قطع شده است و از روزی که این کنگره برگزار شد ، این زنان هویت و شخصیت خود را احساس کردند. همچنین هفته آینده ، اولین آسایشگاه زنان آسیب نخاعی افتتاح می شود که اقتباس شده و دارای یک پرستار برای زنان جانباز است.

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: هر وقت صحبت از ایثار و از خودگذشتگی می شد ذهن به سمت شهدا ، جانبازان و ایثار گرایش پیدا می کرد. نوع نگاه ما به زنان و فعالیت های اجتماعی آنها دقیق نبود و خوشبختانه پوشش خبری کنگره حدود 17000 شهید زن ، جانباز و شهید بدون سابقه بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا