فرهنگ و هنر

ویژگی‌های آیت‌الله ری شهری به روایت شریعتمداری

وزیر سابق کار در خصوص شخصیت آیت‌الله ری شهری گفت: آن مرحوم علاوه بر عرصه‌های فرهنگی و علمی در امور اجرایی در دولت و قوه قضائیه نیز توفیقاتی داشتند و خوشبختانه شاگردان زیادی تربیت کردند که آینده‌ای فرهنگی و علمی را خواهند ساخت. کشور.”

به گزارش یومیر، محمد شریعتمداری – وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی – در گفت وگویی درباره شخصیت آیت الله ری شهری اظهار کرد: مرحوم ری شهری شخصیتی چندوجهی و چند بعدی داشت. او فردی بود که در کنار علم و دانش از خرد جمعی، نظم و انضباط خاصی برخوردار بود.

وی ادامه داد: همانطور که در پیام رهبر معظم انقلاب دیدیم ایشان فرمودند آیت الله ری شهری هم در فرهنگ و هم در پژوهش ذخیره ارزشمندی برای انقلاب بود، رهبری رهبر معظم انقلاب آیت الله ری شهری. در دولت و قوه قضائیه نقش آفرینی کرد و در همه زمینه ها موفق بود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ و علم تأسیس دارالحدیث را داشت که به عنوان مرکز مهم حدیثی و بیان اهل بیت(ع) و تبیین فرهنگ غنی اسلام بی نظیر است. و امروز در جهان اسلام و نه فقط تشیع. می کنند و تعداد زیادی از طلاب جوان در این دارالحدیث و آثار عجیبی مانند دانشنامه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) حضور دارند. چنانکه مقدار حکمت در این مرکز نوشته شده است.

شریعتمداری یادآور شد: از سوی دیگر زمانی که ایشان تولیت حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) را بر عهده گرفتند، 5600 متر فضا به ایشان واگذار شد اما امروز بیش از 170 هزار متر مربع فضای فرهنگی وجود دارد. از جمله کتابخانه ها، موزه ها و فضاهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان.» او حتی مجموعه دارالشفا را تأسیس کرد که یک مجتمع پزشکی خوب در جنوب شرق تهران است. همچنین دارالمومنین را برای نیازمندان مؤمن تأسیس کردند که به نیازمندان منطقه خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: در مسائل اداری و اجتماعی همواره یار و یاور امام راحل بود. ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نزد آیت الله مشکینی و سپس با امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضور داشتند. خواهیم ساخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا