عمومی

ونزوئلا ۶ آمریکایی را به حبس محکوم کرد

به گزارش دویچه وله ، اتباع ایالات متحده به اتهام اختلاس ، پولشویی و توطئه متهم شدند. آنها کلیه اتهامات را انکار می کنند و قصد تجدیدنظر خواهی دارند.

پنج نفر به هشت سال و 10 ماه زندان و خوزه پریرا ، رئیس وقت پالایشگاه سیتگو به 13 سال و هفت ماه زندان محکوم شدند.

هنگامی که مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا روز شنبه خواستار آزادی وی شد ، حبس برای شهروندان آمریكا صادر می شود.

پمپئو ادعا کرد این افراد به اشتباه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به یکی از خطرناک ترین زندانهای ونزوئلا انداخته شدند.

نیکلاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا در ماه سپتامبر گفت که یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی یک پالایشگاه نفت در شمال غربی دستگیر شده است.

مادورو گفت: “ما هنگام جاسوسی در پالایشگاه های آموی و کاردون در ایالت فالکون ، یک جاسوس آمریکایی را دستگیر کردیم.”

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا ، وی با سلاح های ویژه ، مقادیر زیادی پول نقد و دلار دستگیر شد که ما مستقیماً به دادسرا منتقل کردیم.

در اوایل ماه مه ، نیروهای امنیتی ونزوئلا دو شهروند آمریکایی را در رابطه با توطئه ای علیه دولت کاراکاس دستگیر کردند.

در همان زمان ، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام كرد كه این دو شهروند آمریكایی با یك ارتش باسابقه آمریكایی مسئول توطئه مسلحانه ناكام اخیر علیه كاراكاس همکاری می كنند.

به گفته مادورو ، نیروهای امنیتی این کشور همچنین 13 “تروریست” دستگیر شده در این عملیات را دستگیر کردند.

ونزوئلا با بدترین بحران اقتصادی در شش سال گذشته روبرو است و تحریم های آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

اگرچه مادورو در انتخابات 2018 مجدداً انتخاب شد ، ایالات متحده و بیش از 50 کشور دیگر خوان گویدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا (خودخوانده) به رسمیت شناختند.

با این حال ، ونزوئلا هنوز از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها تحریم ها و سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

دکمه بازگشت به بالا