اجتماعی

وزیر کشور: در متروپل یک جنایت اتفاق افتاد / فعلا در مرحله رفع خطر هستیم

یومیر/ خوزستان وزیر کشور گفت: متاسفانه نه تنها تعویق بلکه جنایت بزرگی در حادثه کلانشهر رخ داد.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه ستاد پاسخگویی فرماندهی عملیات در واکنش به بحران در ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران گفت: با دستور مدیر ارشد و رئیس جمهور کار تقسیم شده و کار به شدت در حال انجام است. وزن.” حذف زباله، کاهش خطرات و رسیدگی به خانواده های داغدار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش یومیر، وی در ادامه با بیان اینکه جنایتی در این کلانشهر در حال وقوع است، تصریح کرد: کسانی که به راحتی با جان مردم بازی می کنند تا پول بیشتری دربیاورند هرگز قابل بخشش نیستند و باید درس عبرتی باشند.

وزیر کشور گفت: موارد دیگری که در این حوزه و شهرستان است و دستور قبلا صادر شده است و شکایات موجود نیز نیاز به بررسی دارد قطعا باید بررسی شود.

وی گفت: متأسفانه در حادثه کلانشهر نه تنها تعویق، بلکه جنایت بزرگی رخ داده و نیاز به حل و فصل دارد. من فکر می کنم قوه قضاییه باید در قبال عاملان و کسانی که غفلت کرده اند، موضع سخت بگیرد. مردم نیز مطمئن باشند که قوه قضائیه با مسببان این فاجعه تلخ برخورد قاطعانه ای خواهد داشت.

وحیدی گفت: بحث اول ما حذف پسماند و بحث دوم حذف ریسک است که اکنون در این مرحله هستیم و مراحل بعدی بر اساس مطالعات کارشناسان و متخصصان است. در هر صورت ما در حال حاضر در مرحله خطر هستیم.

وی در خصوص روند دفع زباله در این کلانشهر گفت: همچنان در حال ورود به واحدهای جدیدتر و سنگین تر در سطح شهر هستیم و کارگاه بزرگی در اینجا تشکیل شده است تا بتوانیم پاسخگوی عزیزان منطقه باشیم. تمامی استان ها و بنگاه های فعال در استان خوزستان شرکت کرده اند. تمامی دستگاه ها و نهادهای درگیر در بحران از جمله هلال احمر، مدیریت بحران کشور، اورژانس، قرارگاه خاتم، سپاه، آتش نشانی، نیروی انتظامی و پالایشگاه نفت فعال و هماهنگ بوده اند.

وزیر کشور تصریح کرد: از محبت همه مردم آبادان تشکر می کنم و از مردم می خواهم به صحنه حادثه نزدیک نشوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا