اجتماعی

وزیر کشور:شوراها نمودی از مردم سالاری دینی هستند

در حالی که اولین جلسه عمومی شورای عالی استانی برای ششمین دوره میزبان وزارت کشور بود، مقامات وزارت کشور از پوشش خبری انتخابات شوراها توسط خبرنگاران جلوگیری کردند.

به گزارش یومیر، احمد وحیدی در اولین جلسه ششمین دوره شورای عالی استان ها، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. امروز شهید ما سطح جدیدی از مسئولیت و پاسخگویی را تعریف کرده است که باید به سمت آن حرکت کنیم.

وی افزود: ویژگی بارز شهید سلیمانی این است که این شهید بزرگوار در مسؤولیت خود در زمین و آسمان چنان درخشید که بهشت ​​به استقبال او آمد و زمینیان در غیاب او ناله کردند. این تعهدات فقط در جمهوری اسلامی امکان پذیر است. کار خالصانه برای مردم در این نظام بر اساس حق و تقوا و ایمان معنا دارد.

وی ادامه داد: اگر خدا بخواهد روح شهید سلیمانی در وجود همه ما دمیده می شود و افقی که با این شهادت معجزه آسا برای ما به ارمغان آورده پر از راه می شود.

وی ادامه داد: این شورا یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است. شورا باید خود را در همان سطح معرفی کند. شورای عالی به تعبیری بالاترین مظهر روند انتخاب شورا از روستا، جماعت، شهرستان و استان است که جریان دموکراسی را در جمهوری اسلامی نشان می دهد. اولین پرسش در این مردم سالاری دینی این است که دو عنصر اصلی دین و مردم دارد.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه شوراها مظهر مردم سالاری دینی هستند، افزود: شوراها باید مجری بخش های مختلف باشند و مردم نیز حس نزدیکی و نزدیکی به شوراها داشته باشند. اگر مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مردم سالاری دینی است که در سطح ملی مسائل را حل می کند، شوراها نیز باید مشکلات را در سطح محلی حل کنند. این زنجیره در قانون به خوبی دیده می شود اما اکنون این کارکرد دچار مشکل است و شورای عالی استان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اگر اصول حاکمیتی بر اساس قانون اساسی اجرا شود، بسیاری از جریان ها در زمان و مکان خود به خوبی حل می شوند. شورای عالی استان به عنوان یک حرکت، مجموعه بزرگ شوراهای کشور را برای دستیابی به حکمرانی مناسب در سطح محلی و منطقه ای هدایت می کند. مردم باید در اداره شهر و روستای خود حس مشارکت واقعی داشته باشند و این امر با حضور شوراها محقق می شود و اگر اینگونه نباشد جایگاه شوراها تضعیف می شود.

وی تاکید کرد: باید به این رکن بزرگ مردم سالاری دینی احترام گذاشت. مردم نسبت به شوراها حساس هستند، بنابراین انتظار دارند مبارزه با فساد بر اساس مصالح مردم و منطقه باشد و شوراها خود را برآمده از مردم و در متن مردم ببینند. بی شک باید جایگاه شوراها را حفظ کنیم و نگذاریم چند نفر جایگاه مهم و بزرگ شوراها را خدشه دار کنند. حفظ این جایگاه در دست شوراها به ویژه شوراهای عالی استانی. شما اعضای شورای عالی استان از این پس چهار سال تلاش و زحمت و انشاالله مثمر ثمر دارید که امیدواریم نتایج بزرگی به همراه داشته باشد.

به گزارش یومیر، مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور در بخشی دیگر از این نشست با تاکید بر نقش و اهمیت شوراها و سازمان های عمومی غیردولتی در کشور، گفت: قطعا هیئت ها نقش مهمی در افزایش سطح اجتماعی کشور داشته اند. سرمایه، پایتخت.” شوراها نقش موثری در گذار از دولت محوری به مردم محوری، حکمرانی کارآمد، احیای حکمرانی محلی، پاسخگویی، شفافیت، پاسخگویی و افزایش رضایت خواهند داشت. قطعا شوراها می توانند نقش اساسی در توزیع عادلانه خدمات داشته باشند که مقدمه توسعه پایدار کشور است. شورا همچنین در عدالت محوری که یکی از سیاست های اصلی دولت است، نقش اساسی دارد.

به گزارش یومیر، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان در پنجمین دوره نیز در تشریح عملکرد این شورا در دوره قبل از انتخابات اظهار کرد: سه جلسه به دلیل شرایط کرونایی کشور به صورت غیرحضوری برگزار شد. این جلسات در طول یک سال ریاست من در شورای عالی استان برگزار شده است. اقدامات زیادی در دوره پنجم در حوزه های مختلف از جمله مالی، فناوری اطلاعات و … انجام شده است و ما آمادگی داریم اقدامات انجام شده در هیات مدیره و اعضای جدید هیات دولت استان را تشریح کنیم. .

به گزارش یومیر، در حالی که انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها در دوره های قبل با حضور خبرنگاران برگزار شد، در اولین جلسه ششمین دوره و انتخابات هیات رئیسه در سال اول این دوره، وزارت کشور از شرکت خبرنگاران در این نشست جلوگیری کرد. به این ترتیب تشکیل هیئت رئیسه مسلمانان اهل سنت و انتخابات هیئت رئیسه این شورا در دوره ششم بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا