عمومی

ورزش پهلوانی و قهرمانی باید تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب (یکشنبه 11 آبان) با حضور در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران میلاد مدال آوران المپیک و پارالمپیک را جشن گرفت و میلاد پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت. (ص) و امام صادق (ع) فرمودند: صمیمانه به همه قهرمانان و قهرمانان تبریک می گویم و از مربیان سرشناس و کسانی که امکان حضور جوانان ما بر سکوی قهرمانی و سرود جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند تشکر می کنم. خوانده شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآید.»

وی گفت: از همه شما که مردم را شاد کردید و لبخند را بر لبان مردان و زنان این کشور آوردید و نام ایران اسلامی را در جهان بلند کردید و افتخار آفریدید تشکر می کنم. قابل قدردانی از زحمات و تلاش همه ورزشکاران و جوانان کشورمان و همه همکارانش برای فراهم آوردن فرصت قهرمانی و قهرمانی است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کشتی در کشور گفت: ورزشی که ما روی صحنه دیدیم قدمتی بیش از 3 یا 4 هزار سال در کشور ما دارد و بعد از اسلام نیز این ورزش با آئین نماز و نیایش در خانه حضرت می باشد. حق و اولیای الهی گرد هم آمدند و ورزش پهلوانی ما ورزش همراه با یاد خدا و آگاهی از مبدأ هستی است و راهنما وقتی اشعار توحیدی می خواند انسان را به یاد خدا و اولیای خدا می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه کشتی باید تقویت شود و در کنار کشتی باید از قهرمانان مدال آور در کشور حمایت شود، افزود: کشور ما جوانان با استعدادی دارد که می توانند به شهرت برسند و ورزش حرفه ای مورد توجه قرار گیرد و با آن ورزش همگانی شود. که باید پشتیبانی نیز ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا