بین الملل

واکنش آمریکا و انگلیس به مصوبه ضد صهیونیستی پارلمان عراق

آمریکا به جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق واکنش نشان داد و گفت این قطعنامه فضای «یهودستیزی» را تقویت می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از تصویب قانونی در پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم انگاری می کند، عمیقا ناراضی است. است”.

این قانون علاوه بر به خطر انداختن آزادی بیان و ایجاد فضای یهودی ستیزانه، در تضاد کامل با پیشرفت های همسایگان عراق در برقراری روابط، عادی سازی روابط با اسرائیل و ایجاد فرصت های جدید برای مردم در سراسر منطقه است. گفت.گفت. آنها به دست آورده اند.»

دیوید لامی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با انتقاد از قانون پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم انگاری می کند، در صفحه توئیتر خود نوشت: اینکه او مجرم است و حتی تهدید به قتل می کند، نگران کننده است.

وی در این توئیت افزود: دولت بریتانیا باید از اهرم دیپلماتیک خود برای بازدارندگی عراق از این قانون وحشتناک استفاده کند.

پارلمان عراق روز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری می کند.

این پیش نویس در نسخه اصلی خود شامل 10 بند اصلی از جمله جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکل و ممنوعیت برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و غیره با رژیم اشغالگر به هر شکلی است. فرم.

این پیش نویس قانونی که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری می کند، از سوی فراکسیون صدر به پارلمان عراق ارائه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا