اجتماعی

هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران و برف از فردا

سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سیستم بارشی از فردا (16 دسامبر) تا پایان روز پنجشنبه (17 دسامبر) اخطار داده و به کشاورزان ، باغداران و غیره توصیه هایی داده است

به گزارش یومیر سازمان هواشناسی با موضوع زنگ هشدار زرد بارش باران در مناطق جنوبی ، گاهی اوقات همراه با رعد و برق ، وزش باد و در مناطق سرد و کوهستانی ، برف و وزش باد فردا (25 دسامبر) برای قسمت جنوب غربی آذربایجان غربی ، غرب کردستان و غرب کرمانشاه ، چهارشنبه بیست و ششم. دسامبر در نیمه غربی کردستان ، کرمانشاه ، نیمه شمالی مرکز ، نیمه شمالی همدان ، قسمت جنوبی آذربایجان شرقی ، زنجان ، قزوین ، البرز و تهران و پنجشنبه (17 دسامبر) در غرب اصفهان پیش بینی می شود.

در این شرایط ، آبگرفتگی بزرگراه های عمومی ، لغزندگی جاده ها ، کاهش دید ، مشکلات در تردد در گذرنامه ها و مسیرهای مواصلاتی دور از انتظار نیست ، بنابراین سازمان هواشناسی با احتیاط اقدامات لازم برای بازگشایی شهر داخلی و خارجی ، ماشین های برفی را برای جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر آماده می کند. دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها احتیاط را در ترافیک و توقف در کنار رودخانه ها و کانال ها ، احتیاط در کوهنوردی و آمادگی اضطراری در سازمان های امدادی توصیه می کنند.

این سازمان با صدور زنگ زرد دیگری آورده است: چهارشنبه (16 دسامبر) در استانهای خوزستان ، ایلام ، لرستان ، همدان ، کرمانشاه ، کردستان ، مناطق شمالی چهارمحال و بختیاری و مناطق جنوبی استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، زنجان و قزوین و پنجشنبه ( 17 دسامبر) در استانهای كشت ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، كهگیلویه و بویراحمد ، مناطق جنوبی استانهای مركزی ، ایلام و مناطق شمالی استانهای بوشهر و فارس ، بارش باران ، برف در مناطق سردسیر و تگرگ در مناطق جنوبی كشور.

شیوع این شرایط جوی منجر به آسیب رساندن به محصولات و تجهیزات کشاورزی می شود ، به عنوان مثال. مزارع و باغها زهکشی و پاکسازی مجاری آب در باغها و مزارع به دلیل بارندگی ، خودداری از آبیاری ، سمپاشی و سمپاشی به دلیل بارندگی ، تسریع در کشت محصولات پاییزه تا روز سه شنبه (25 دسامبر) و انتقال ورودی های کشاورزی به مناطق تحت پوشش برای جلوگیری از علت چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 دسامبر) برف سنگین و خسارت باران باعث تقویت ساختارهای باغ در برابر وزش باد شدید ، تنه درختان را سفید رنگ می کند تا از آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف ، به ویژه در دامنه های جنوبی و آفتابی محافظت کند. توصیه شده.

از دیگر توصیه های هواشناسی برای مزارع و باغات می توان به نقشه برداری اطراف تنه درختان میوه برای جمع آوری آفات زمستان گذران ، نظارت و کنترل آفت ملخ در جنوب کشور به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی برای آلودگی ملخ ، آبیاری در آب نمک وقوع باران یا برف برای شستشوی نمک از محیط ریشه ، عملیات یخ آب زمستانی در دمای منفی 7 درجه سانتیگراد برای از بین بردن آفات ، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مناطق تحت پوشش ، به ویژه باغ های تابستانی در استان بوشهر ، حفاظت از مزارع گوجه فرنگی بوشهر به تگرگ اشاره کرد.

سازمان هواشناسی برای سالن ها ، گلخانه ها و انبارهای پرورش قارچ از نظر تهویه ، تنظیم دما و تأمین سوخت در سالن ها به دلیل کاهش دما و وقوع برف ، مقاومت و ترمیم سقف گلخانه در برابر باد ، کنترل دما و رطوبت در انبارها به دلیل افزایش رطوبت برای جلوگیری از بیماری های قارچی ، برای سالن های طیور و دام تهویه ، تنظیم دما و تأمین سوخت سالن ها به دلیل افت دما ، امتناع از استفاده از آب باران برای گاوها ، تهیه خوراک با انرژی بالا برای گاوها به دلیل افت دما ، جلوگیری از هوای سرد و رواناب در سالن ها ، نظارت بر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توصیه شده در مرغداری ها به دلیل دمای پایین تر

تمیز کردن ، تنظیم و بررسی بنادر ورودی و خروجی آب در استخرها ، جلوگیری از گل آلود شدن آب در حوضه ها به دلیل رواناب زیاد و طغیان رودخانه ها ، بدون کوددهی در استخرهای آب گرم آب شکستن یخ در سطح حوضه ها در سرما مناطق هوادهی به ماهی ، توصیه های سازمان هواشناسی برای است استخرهای ماهی است.

این سازمان به عشایر و زنبورداران در مورد امتناع دامداران و عشایر از عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه ها و کانال ها به دلیل وقوع بارندگی ، جداسازی و محافظت از کندوها در برابر بارش ، کاهش دما و باد و تغذیه کمکی کلنی ها برای زمستان گذرانی ، توصیه می شود هنگام بارندگی از چرای دام در مراتع و انتقال دام به مکان سرپوشیده خودداری شود.

تخلیه آب و جمع آوری لوله ها ، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر ، استفاده از ضد یخ در رادیاتور برای ماشین آلات کشاورزی و محافظت از ادوات کشاورزی به دلیل افت دما و آغاز بارش ، تسریع خاک ورزی تا سه شنبه (16 دسامبر) توصیه های سازمان هواشناسی به مالکان ، و قرار دادن ماشین آلات کشاورزی در زمین هنگام باران نیست ماشین آلات و ادوات کشاورزی است.

به گزارش یومیر ، زنگ هشدار زرد این همچنین بدان معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزمره را مختل کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا بتواند آنها را برای مقابله با پدیده های جوی که کمی جدی تر از حد معمول هستند آماده کند. از طرف دیگر ، مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامی انجام دهند.

سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی ارتفاع موج از چهارشنبه (16 دسامبر) تا پنجشنبه (17 دسامبر) در قسمت شمالی خلیج فارس بین 1.5 تا 2.5 متر افزایش می یابد. در این شرایط ، شنا توسط شناگران و قایق های کوچک ، صدمه به کشتی های سبک ، شکسته شدن تورهای ماهیگیری و بر هم زدن فعالیت های دریایی فعالیت های دریایی و دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی ممنوعیت تفریحات آبی ، محدودیت در جابجایی وسایل نقلیه سبک ، سنگین و تفریحی و ماهیگیری را توصیه می کند و همه اقدامات لازم برای حمایت از صنعت دریانوردی ، به ویژه برون مرزی توسط همه بازیگران انجام می شود.

به گزارش یومیر ، من هشدار رنگ نارنجی انتظار می رود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوبی بر آب و هوا بگذارد و خسارت احتمالی وارد کند. زنگ نارنجی برای آماده سازی واحدهای مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا