عمومی

نگرانی کادر درمان درباره سلامتی مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

سخنرانی برای عنوان امشب ، دکتر حمید عمادی مطمئناً مسافرت یکی از دلایل شیوع و افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کوید 19 است.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: در قله دوم ، کادر پزشکی مراحل پایانی خود را طی کردند تا اینکه آمار کاهش یافت.

دکتر. عمادی گفت: تاکنون هیچ دارویی در جهان برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد. داروهایی که امروزه توصیه می شود در درمان بیماری کرونا ویروس قلب بسیار موثر نیستند. اگر بعضی از داروها مانند فاوی پیراویر (که به آن T-705 ، Avigan یا Favilavir نیز می گویند) هنوز استفاده می شود ، این یک داروی ضد ویروس و ضد آنفلوانزا است ، مربوط به بیماری های اپیدمی از دوره های قبل است. اگر این داروها بسیار مثر باشند ، باید تعداد بیماران در کشورهای تولید کننده غربی کاهش یابد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه زندگی بیمار مهمتر از آزمایش و مقایسه داروها با یکدیگر است ، افزود: نمی توانیم در مورد اثربخشی یک نوع دارو صحبت کنیم.

وی گفت: داروهای کورتیکواستروئید تنها داروی مستندی است که نشان داده شده است میزان شیوع و پیشرفت بیماری را افزایش می دهد.

دکتر. حمید عمادی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: استفاده از ماسک و مراقبت های ساده و ارزان مانند شستشوی دست و صورت و جلوگیری از انتشار محتوای عطسه بسیار مثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، سید محمدحسین بحرینی ، از مردم خواست تا از سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور و مشهد مقدس خودداری کنند.

دکتر. “خسرو صادقنیت” رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان کاهش یافته است ، افزود: انطباق با سوابق بهداشتی تعداد این افراد را به کمتر از 100 نفر رسانده است.

دکتر. صادق نیت از بیمارستانی بدون بیماری کرونا ویروس قلب گفت: هرگونه تماس می تواند بیماری را منتقل کند. در ماه گذشته به این نتیجه رسیده ایم که رعایت تعداد نکات بهداشتی باعث کاهش تعداد بیماران می شود.

وی گفت: بیمارستان های دولتی بیمه اولیه مانند تأمین اجتماعی را می پذیرند.

دکتر. سید عباس موسوی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، در رابطه با تیتر امشب چند توصیه به کسانی که سفر کرده اند و کسانی که از سفر برگشته اند ، توصیه کرد و گفت: کسانی که از سفر برگشته اند مسافرت باید محدود به تماس چند روزه با دیگران باشد. به دیگران و بستگان سرایت نکنید.

دکمه بازگشت به بالا