اجتماعی

نکات کاربردی برای مراقبت از چشم ها

با پیرتر شدن ، احتمال بروز مشکلات جسمی مانند بیماری های خود ایمنی ، دیابت ، سکته های مغزی و تیروئید که باعث خشکی چشم می شوند ، افزایش می یابد.

به گزارش یومیر ، سندرم خشکی چشم عارضه ای است که در اثر تولید ناکافی اشک ایجاد می شود.

مصرف برخی از داروها همچنین می تواند بر غدد اشکی تأثیر بگذارد و از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز ، متخصصان بهداشت راهکارهای زیر را برای کنترل خشکی چشم توصیه می کنند:

– رعایت نظافت چشم و پلک

– برای محافظت از چشمان خود در برابر نور آفتاب ، از عینک آفتابی در فضاهای باز استفاده کنید

– با استفاده از دستگاه بخور رطوبت خانه را افزایش دهید

مصرف اشک مصنوعی برای افزایش رطوبت چشم

– به جای لنزهای تماسی از عینک استفاده کنید

3 نکته ساده برای مراقبت از چشم

استفاده از روش های طبیعی مراقبت از چشم نیز یک انتخاب سالم و غیرتهاجمی برای مراقبت از این اندام حیاتی و سلامت بینایی است. در اینجا برخی از نکات طبیعی مراقبت از چشم نقل شده توسط Forex آورده شده است:

– از غذاهای مفیدتر استفاده کنید:

ویتامین های مفید از جمله آنتی اکسیدان ها در بسیاری از غذاها وجود دارد. برخی مطالعات حتی نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها می توانند با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های چشمی مانند تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) ، از چشم و بینایی شما محافظت کنند.

غذاهایی مانند بادام ، لوبیا ، تخم مرغ ، ماهی ، کلم پیچ ، پرتقال ، اسفناج ، توت فرنگی ، سیب زمینی شیرین و محصولات غلات غنی از ویتامین برای محافظت از چشم بسیار مفید هستند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله لوتئین و زاگزانتین ، امگا 3 ، ویتامین های C و E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از چشم دارند.

– برو:

برخی از تمرینات علاوه بر مزایای کلی آن برای سلامتی ، فوایدی نیز برای چشم و بینایی شما دارند. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که فواید زیادی برای سلامت چشم دارد.

همچنین می توانید هنگام پیاده روی از فواید نور خورشید برای سلامتی بهره مند شوید ، اما استفاده از عینک آفتابی محافظت شده در برابر اشعه ماورا UV بنفش را فراموش نکنید تا در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گیرد. همچنین بهتر است از بیرون رفتن از ساعت 8 تا 10 صبح و 2 تا 4 بعد از ظهر خودداری کنید.

طبق انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA) ، انجام ورزش به میزان مناسب می تواند خطر ابتلا به گلوکوم را بیش از 40 درصد کاهش دهد. از آنجا که جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین بیماری های چشم است که می تواند باعث کوری شود ، رعایت این نکته ساده و طبیعی مراقبت از چشم برای بینایی شما بسیار مهم است.

– مدت زمان استفاده از صفحه نمایش را کاهش دهید:

هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که ادامه استفاده از مانیتور می تواند به چشم شما آسیب برساند ، اما استفاده بیش از حد از این مانیتور می تواند خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه (فشار چشم دیجیتال) را افزایش دهد.

هنگام استفاده از صفحه نمایش ، هر 20 دقیقه یک بار وقفه 20 ثانیه ای به چشم خود بدهید و با دیدن مسافت های طولانی به چشمان خود استراحت دهید تا از بروز علائم مزاحم مانند تاری دید ، خشکی چشم و خستگی چشم جلوگیری کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر در چشم خود دچار عیوب انکساری مانند آستیگماتیسم ، دور بینی ، نزدیک بینی یا پیرچشمی باشید ، به احتمال زیاد این علائم را خواهید دید. اگر نشانه هایی از نیاز به استفاده از عینک دارید ، با یک چشم پزشک مشورت کنید زیرا استفاده از عینک طبی بهترین راه حل برای جبران عیوب انکساری چشم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا