اجتماعی

نکاتی درباره استفاده طولانی از ماسک

نیاز به استفاده از ماسک به عنوان راهی برای جلوگیری از Covid-19 تأیید شده است ، اما استفاده طولانی مدت از آن در برخی افراد و شرایط باعث خشکی و بوی بد دهان نیز می شود.

به گزارش یومیر ، استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند باعث کمبود آب بدن شود و منجر به پوسیدگی دندان و تورم لثه شود. استفاده طولانی مدت از ماسک همچنین می تواند نحوه تنفس شما را تغییر دهد. از آنجا که ماسک بینی و دهان را می پوشاند ، عبور هوا از بینی تا حدی مسدود می شود. بنابراین ، برای جلوگیری از تنگی نفس ، فرد از طریق دهان نفس می کشد. این شرایط منجر به خشکی دهان می شود و منجر به تشکیل باکتری های بیشتری در دهان و در نتیجه بوی بد دهان می شود.

نوشیدن آب می تواند به کاهش خشکی دهان و از بین بردن باکتری های مضر و قند در دهان کمک کند ، اما هنگام استفاده از ماسک ، شرایط کافی برای نوشیدن آب وجود ندارد.

به گفته ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ، برخی از روش ها برای جلوگیری از بوی بد دهان در این شرایط وجود دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

بهداشت دهان و دندان: ممکن است روش مسواک زدن به درستی انجام نشود. مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندانهای حاوی فلوراید و استفاده از نخ دندان به طور منظم به کاهش فشار باکتریایی در دهان کمک می کند. استفاده از دهان شویه های ضد باکتری نیز تا حدودی م effectiveثر است ، گرچه ادامه استفاده از آنها توصیه نمی شود.

بسته به نوع غذای مصرفی: غذاهایی مانند ماهی ، تخم مرغ ، سیر ، پیاز ، قهوه یا غذاهای پرادویه باعث ترشح ترکیبات گوگردی می شوند که بوی نامطبوعی دارند. برخی از این سولفیدها تا 72 ساعت در جریان خون باقی مانده و باعث بوی بد دهان می شوند. بنابراین توصیه می شود این غذاها را با لیمو ، جعفری ، سیب و هویج جایگزین کنید.

از طریق دهان نفس نکشید: اکثر مردم شب ها از طریق دهان نفس می کشند که باعث می شود در نیمه شب با تشنگی بیدار شوند. خشکی دهان نه تنها ناخوشایند است بلکه به طور بالقوه مضر است. فرد ممکن است گلو درد ، گرفتگی صدا ، اشکال در گفتار و بلع داشته باشد و حتی تغییر طعم دهد. بنابراین توصیه می شود تنفس بینی انجام شود.

– تأثیر برخی از داروها بر بوی بد دهان: داروهایی که برای درمان اضطراب ، افسردگی ، فشار خون بالا ، درد و گرفتگی عضلات به کار می روند منجر به کاهش تولید بزاق ، خشکی دهان و بوی بد دهان و رعایت نکات بهداشتی فوق می شود. قدرت آن

سیگار کشیدن: در افراد سیگاری ، دود سیگار گرما را خشک می کند و همچنین بزاق را کاهش می دهد ، که خود باعث بوی بد دهان می شود.

برخی بیماری ها: GERD باعث می شود مقداری از غذا یا اسید به دهان برگردد که به راحتی منجر به بوی بد دهان می شود. حتی در افرادی که دچار نارسایی شدید و مزمن کلیه هستند ، تنفس می تواند بوی آمونیاک بدهد. در این موارد ، درمان علت اصلی بوی بد دهان که همان بیماری است ، توسط پزشک توصیه شده و توسط پزشک تجویز می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا