اجتماعی

نکاتی برای کنترل علائم “آرتریت پسوریازیس”

درمان پزشکی برای آرتروز پسوریازیس (PsA) برای کنترل علائم و محافظت از مفاصل در برابر بیماری ضروری است ، اما علاوه بر درمان و معاینات منظم ، روش های روزانه وجود دارد که می تواند برای تقویت بیماری مفصل و جلوگیری از وخیم شدن بیماری استفاده شود . کار پیدا کردم

به گزارش یومیر ، سایت “webmd” در گزارشی به نکاتی اشاره کرده است که می تواند همراه با روش های درمانی متداول برای کنترل علائم آرتروز پسوریازیس استفاده شود.

فعال باش: ورزش به نرم و نرم شدن مفاصل کمک می کند. ورزش همچنین می تواند التهاب و درد را کاهش دهد. با ورزش منظم ، عضلات تقویت شده و مفاصل پایدارتر می شوند و سفتی و گرفتگی ها برطرف می شود. تمرینات قدرتی و تمرینات تمرینی ضعیف مانند پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

غذاهای سالم و مفید بخورید: اگرچه رژیم خاصی برای درمان آرتروز پسوریازیس وجود ندارد ، اما رژیم غذایی سالم برای قلب بهترین گزینه برای حفظ سلامتی طولانی مدت است. بیماران مبتلا به این عارضه حدود سه برابر بیشتر در معرض بیماری قلبی ، سکته مغزی یا هر نوع بیماری قلبی عروقی هستند. همچنین به احتمال زیاد به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. برای این افراد گوشت ماهی و سایر پروتئین های بدون چربی ، سبزیجات و غلات کامل توصیه می شود. مصرف کربوهیدرات ، شکر و گوشت قرمز را کاهش دهید و در طول روز آب زیادی بنوشید.

برنامه درمانی خود را دنبال کنید: درمان های آرتروز برای پسوریازیس به طور مستقیم در کاهش علائم و محافظت از مفاصل موثر است. آنها موثرترین راه برای کاهش التهاب در بدن و جلوگیری از آسیب بیشتر هستند. اکثر داروهایی که برای آرتروز پسوریازیس توصیه می شوند ، داروهای مزمن هستند ، به این معنی که برای کار طولانی مدت باید مصرف شوند.

کنترل استرس بر روی بدن: تحت استرس ، بدن مواد شیمیایی را آزاد می کند که به ماهیچه ها فشار وارد می کند و التهاب را افزایش می دهد ، که می تواند باعث آسیب و درد مفصل شود. استرس و آرتروز پسوریازیس غالباً دور باطلی ایجاد می کنند. استرس می تواند درد مفصل را تشدید کند یا حتی باعث شعله ور شدن آن شود ، که به نوبه خود استرس را بدتر کرده و چرخه ادامه می یابد. نکته اصلی این است که این چرخه می تواند به روش های مختلفی شکسته شود ، به عنوان مثال با مصرف دارو و از بین بردن استرس.

از سلامت روان خود مراقبت کنید: سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید. این می تواند به معنای یادگیری بیشتر در مورد شرایطی باشد که به دلیل بیماری در آن قرار دارید و بنابراین می توانید برای مقابله با آن آمادگی بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا