اجتماعی

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

دومین جشنواره همام (جشنواره تخصصی توانخواهان کشور) امروز جمعه 7 اسفندماه به طور رسمی در موسسه فرهنگ و هنر صبا آغاز به کار کرد.

به گزارش یومیر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در افتتاحیه این جشنواره حضور داشت، از برنامه های این وزارتخانه برای ایجاد و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد.

اسماعیلی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره همام با اشاره به ظرفیت و توانایی شرکت کنندگان در دومین دوره این جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت از هنرمندان مستعد در عرصه های مختلف جامعه است.

وی همچنین از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم از ظرفیت این هنرمندان برای معرفی آثارشان به نمایشگاه های خارج از کشور و برگزاری نمایشگاهی از آثارشان استفاده کنیم. “

محمدرضا مشهدی، دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: بیایید این جشنواره را از قبل برگزار کنیم و با توجه به پتانسیل قوی ای که در توانیابان دیدیم، کمیته برگزاری و شورای سیاسی تصمیم گرفتند جشنواره را برگزار کنند. جشنواره هر دو سال یکبار. تا هنرمندان توانیابان بتوانند برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند و فرصت کافی برای ارائه آثار خود داشته باشند.»

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته که اولین دوره جشنواره همام برگزار شد، تعداد زیادی از هنرمندان مستعد شناسایی و به عرصه هنر معرفی شدند. این هنرمندان با برگزارکنندگان جشنواره، داوران و دیگر هنرمندان در ارتباط بودند و برای خلق آثار در رویدادهای مختلف دعوت شدند. این ارتباط متقابل بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری با هنرمندان توانمند تأثیر بسزایی در رشد و معرفی هنرمندان توانمند داشت.»

مشهدی با اعلام تعداد افرادی که امسال در جشنواره همام شرکت کرده اند، گفت: این فراخوان از طریق رسانه های جمعی نیز اعلام شد و دبیرخانه همام در مجموع 3000 اثر شامل 33 قطعه موسیقی و مابقی در بخش های مختلف دریافت کرد. هنرهای تجسمی و صنایع دستی.”

دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر همام گفت: پس از سه مرحله داوری، 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد. تعدادی از آثار نیز به بخش عرضه انبار رسیده و برای فروش خواهند بود.»

وی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: این نمایشگاه تا 10 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه طالقانی برپاست و در طول این جشنواره 8 ساعت برپا می شود. کارگاه های تقویت پتانسیل هنری کاری و تمامی کسانی که آثارشان به بخش نمایشگاه رسیده است با همراهی که هزینه زندگی آنها بر عهده جشنواره است در تهران ارسال می شود. “

مشهدی در پایان گفت: قرار است نمایشگاهی از آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن برگزار شود و همچنین سه اثر برگزیده یا هنرمندان سه اثر برتر به نمایشگاه های بین المللی هنر.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا