عمومی

نظر مشاور جدید در موضوع تخریب مسجد به ما اعلام نشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام محمد احمدزاده اوایل امروز در کنفرانس مطبوعاتی درباره برنامه های سال اوقاف که در اداره اوقاف و امور خیریه مشهد برگزار شد ، اظهار داشت: طرح قبلی سازه اطراف حرم که یک پروژه شناسایی بود ، با طرح جدید متوقف شد مشاور.” اما اکنون می بینیم که مدیریت شهری بدون توجه به آن ، طرح قبلی را اجرا می کند.

شهرداری از جلسه 11 اکتبر مطلع نبوده است

مدیرکل امور بورس و امور خیریه خراسان رضوی افزود: این مسجد یک سنگر و هویت عمومی است و مورد توجه همه فعالان مذهبی و فرهنگی است. البته اگر در برنامه توسعه چاره ای جز تخریب آن وجود نداشته باشد ، مشکلی وجود ندارد ، اما در این حالت قصد مشاور جدید نگه داشتن آن در خیابان بود و این موضوع نیز در تاریخ 11 سپتامبر مورد بحث قرار گرفت ، اما متاسفانه اجرا نشده است اقدامی علیه شرع انجام شده و ما از طریق مراجع قضایی در حال بازسازی آن هستیم.

وی افزود: متأسفانه اظهارات مشاور جدید از نظر ما پنهان است و در تاریخ 12 اکتبر به ما اطلاع دادند که بلافاصله از شهرداری خواستیم مسجد را تخریب نکند و شهرداری نیز وقتی از برنامه جدید مطلع شدیم باید از تخریب آن جلوگیری کرد. متأسفانه ، این بیانیه اجرا نشد. ” است. البته مدیریت شهری اعلام کرده است که اگر قصد مشاور برای بازسازی مسجد باشد ، ما آن را بازسازی می کنیم.

برنامه های هفته هدیه در خراسان رضوی

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه از 15 اکتبر تا 24 نوامبر به عنوان دهه وقف در برنامه ها و فعالیت های اداره اوقاف در این دهه تعیین شده است ، اظهار داشت: جشن فعالان اوقاف در 20 اکتبر در سراسر کشور و در کنفرانس ویدیویی ، به هیئت مدیره ، خداوند. مبلغان و خیرین و مدیران مزارات به نام مدیران اوقاف ، مستأجر ، هنرمندان ، محققان و رسانه های مرتبط با وقف از جمله برنامه های امروز است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع تاج تاکنون 74 هزار بسته معیشتی توزیع شده است ، افزود: در دهه وقف 14 هزار بسته دیگر از طریق بورس و کمک های خیرین بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل بورس و امور خیریه خراسان رضوی افزود: ایجاد 13 نمایشگاه در شهرستان ها ، سلسله نشست ها و گفتگو با مسئولان مستعد از طریق رسانه ها ، پخش تیزرهای شهری ، جشن رسانه های فعال در بورسیه ها و دیدار با نماینده ولی فقیه. این دهه است.

وی در خصوص برنامه های کلی اداره اوقاف گفت: 63 نشست علمی تخصصی با بازاریان ، نخبگان و دانشجویان که باعث ایجاد 56 ایستگاه تحت عنوان “همه توجه کنیم” در بقاع متبرکه با حضور اساتید با هدف وقف ، ابتکار و تجدید نظر در 17 پروژه توسعه شهری جلسات با طرفداران بهداشت از دیگر برنامه های ما است.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه دوره آموزش شورای هماهنگی خیریه در شهرستان ها به صورت مجازی آغاز می شود ، اظهار داشت: دیدار با خانواده خیرین ، برگزاری مسابقات ورزشی ، برگزاری مراسم زیارت دور پیامبر (ص) در زمان شهادت ، 6 خیمه معرفت در اولیا بقاع متبرکی که در دهه آخر صفر 15 کشیش ارسال می کند ، برگزاری 8 محفل با قرآن و غبارروبی مقدسات مقدس در اول ماه ربیع الاول از دیگر برنامه های آینده دفتر بنیاد است.

ثبت دو هزار میراث جدید در خراسان رضوی

وی در خصوص موقوفات استان گفت: ما 26 هزار موقوفه در استان داریم که در یک سال و نیم گذشته 312 بورسیه تحصیلی دیگر به این تعداد اضافه شده است. از ابتدای سال تاکنون 750 میلیارد ریال هدایای جدید نیز در شهرهای مختلف جدید ثبت شده است که بیشتر آنها در مناطق مذهبی مانند مساجد و اماکن متبرکه قرار دارند. طی یک سال گذشته ، 21000 بورسیه تحصیلی با اسناد خود به روز شده و 2000 بورسیه تحصیلی جدید ثبت شده و در مجموع 225000 هکتار بورسیه تحصیلی تثبیت شده است.

خراسان رضوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: از ابتدای شیوع تاج تاکنون 74 هزار و 830 بسته معیشتی به ارزش 168 میلیارد ریال توزیع شده و 14 هزار بسته دیگر نیز در طول دهه هدیه توزیع می شود که 25 درصد آن مربوط به مشهد است. همچنین کارگاه های تولید ماسک و وسایل بهداشتی از محل بالابر در بقاع متبرکه توزیع شده است.

وی افزود: طرح آنلاین بهداشتی برای تهیه دارو به بیماران بی بضاعت ، طرح پیوند آسمانی برای تهیه 124 جهیزیه به جوانان ، توزیع 3000 بسته كاغذی و مساعدت در آزادسازی 14 زندانی غیرعمد جرایم از دیگر برنامه های عمومی است.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه 170 خادم ثابت و 6 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه مشغول خدمت هستند ، افزود: 66 مرکز جدید تحت عنوان افق در فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و قرآنی قبل از پایان سال در بقاع متبرکه راه اندازی می شود.

وی از احداث نیروگاه های خورشیدی ، استخرهای ذخیره آب و 21 پروژه دیگر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: “همه این پروژه ها از محل کمک های بلاعوض و کمک های مالی حاصل می شود.”

دکمه بازگشت به بالا