فرهنگ و هنر

نشست‌های مطبوعاتی را مجازی برگزار کنید!

معاون مطبوعاتی با گرامیداشت یاد و خاطره اهالی رسانه که این روزها به دلیل بیماری قلبی درگذشتند ، در مورد شرایط کاری روزنامه نگاران در روزهای تاج گل گفت: از همه دستگاه ها می خواهم تا آنجا که ممکن است کنفرانس های مطبوعاتی برگزار کنند ، یا اگر شخصی نگه دارید ، تمام پروتکل های بهداشتی را در نظر بگیرید همکاران من در معرض بیماری ویروس کرونا قلب نیستند. اما رسانه ها و روزنامه نگاران هرگز در کار خود با موانعی روبرو نمی شوند.

به گزارش یومیر ، معاون وزیر مطبوعات با اشاره به انتخاب نماینده رهبران مسئول در نظارت بر مطبوعات گفت که ما بر اساس دوستی تلاش می کنیم این انتخابات را در یک فضای رقابتی برگزار کنیم ؛ زیرا ما معتقدیم که رقابت مبتنی بر دوستی باعث رشد ، توسعه ، همدلی و همکاری خواهد شد. من مطمئن هستم که هر یک از این نامزدها که در انتخابات پیروز می شوند ، نماینده همه رسانه ها خواهند بود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین صبح روز یکشنبه (9 نوامبر) ، محمد خدادی توضیحاتی در مورد برگزاری هجدهمین دوره انتخاب نماینده رهبران مسئول در نظارت بر مطبوعات ارائه داد. در این دوره از انتخابات ، 4044 رهبر مسئول رسانه های کشور مجاز به شرکت هستند.

خدادی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی نمایندگان رهبران مسئول ساعت مطبوعات روز سه شنبه (11 نوامبر) برگزار می شود ، افزود: 214 نفر از جمله 111 رسانه الکترونیکی و 103 نشریه مکتوب ، 182 مرد و 32 همکار معرفی شدند. آنها خانم بودند. پس از استعفا ، 163 نفر همچنان نامزد هستند.

وی صلاحیت و سلامت با برگزاری این دوره را یکی از بزرگترین نگرانی های مطبوعات عنوان کرد و گفت: آنچه از این انتخابات باقی مانده همدلی ، همکاری ، همبستگی و هم افزایی در خانواده رسانه است. همه 163 نامزد این انتخابات یک چیز مشترک دارند ، یعنی حمایت از ماهیت و عملکرد رسانه ها. تلاش ما در اداره مطبوعات این بوده است که فضای همبستگی و همکاری را نهادینه کنیم ، بذر دوستی بکاریم و محصول را از آن بگیریم و محصول این همان فضایی است که امروز در رسانه ها شاهد آن هستیم. در همین حال ، پلیس FATA و مرکز ماهر وزارت ارتباطات به عنوان دو نهاد انتظامی و تخصصی ، نظارت کامل و همه جانبه بر انتخابات را برای تأمین امنیت انتخابات بر عهده دارند.

هر کدام از نامزدها برنده شوند ، آنها نمایانگر همه رسانه ها هستند

خدادی همچنین با بیان اینکه “اصل معاون مطبوعاتی بی طرفی است” خاطرنشان کرد که همه 163 نامزد برای ما یک کاندیدا هستند. به طور کلی ، محیط حاکم بر رسانه ، حتی اگر رقابتی باشد ، یک محیط سالم و مثال زدنی است. نباید فراموش کنیم که رشد و تخصص رسانه ها اساساً به دلیل انتقال صداهای مختلف از جامعه است و نقطه قوت اصلی ما هم افزایی و همکاری در تلاش برای ایجاد این جو در انتخابات و برگزاری این انتخابات در یک فضای رقابتی مبتنی بر دوستی است. زیرا ما معتقدیم که رقابت مبتنی بر دوستی باعث رشد ، توسعه ، همدلی و همکاری خواهد شد.

وی گفت: “من اطمینان دارم که هر یک از این نامزدها که در انتخابات پیروز می شوند نمایندگی همه رسانه ها را خواهند داشت.” رسانه هایی که در سالهای اخیر و در روزهای کرونا دوران سختی را پشت سر گذاشته اند ، از ایستگاه های رادیویی گرفته تا همه شبکه های استانی ، خبرگزاری ها ، سایت های خبری ، مطبوعات ، نشریات ، مجلات و … در برابر طرفداران بهداشت ایستاده و جریان را دنبال می کنند. اخبار جعلی و جعلی جنگیدند.

من شایعاتی را در مورد حمایت معاون مطبوعاتی از یک نامزد خاص شنیده ام

خدادی در پاسخ به سوالی درباره شنیدن حمایت از یک کاندیدای خاص در اداره مطبوعات ، توضیح داد: من این شایعه را شنیده ام ، اما پاسخ این سوال کاملاً روشن است. مطمئناً ، اگر شخصی از یک نامزد خاص در بخش مطبوعات حمایت کند ، آن را نقض کرده است و اگر سندی ارائه شود ، با آن شخص برخورد قانونی می شود ؛ اما به طور کلی ، انتظار من این است که آنچه را که شنیده ایم با اطلاعات جایگزین نکنیم و برداشت هایی را بدون مستندات ارائه نکنیم.

ما تعریف مشخصی از خبرنگار نداریم

خدادی در پاسخ به سوالی درباره شرایط بیمه خبرنگاران مستقل گفت: یکی از بزرگترین بحران های ما در این زمینه کمبود ضوابط است. از آنجا که به عنوان مثال 5000 روزنامه نگار مستقل در حال حاضر عضو صندوق هنر هستند ، این س theال مطرح می شود که چگونه علاوه بر روزنامه نگاران رسانه های آنها ، 5000 روزنامه نگار دیگر نیز وجود دارد. در حالی که تعداد کل رسانه های فعال در کشور به 5000 نفر نمی رسد ، حدود 28000 نفر درخواست ثبت نام به عنوان اینترنت روزنامه نگاران را دارند.

وی ادامه داد: البته این انتقاد علیه ماست؛ زیرا اگر سازمان نظام رسانه ای تدوین شده را چند سال پیش تصویب می کردیم ، اکنون تعریف مشخصی از روزنامه نگار داشتیم. این لایحه که به دلیل انتقاد برخی از اصحاب رسانه مورد تصویب قرار نگرفت ، می توانست با رویکرد اصلاحی مورد پذیرش قرار گیرد. همان رویکردی که در بحث مقاله در پیش گرفتیم و اتفاقاً مثمر ثمر بود. در سال 1997 تقریبا وارد کردیم. 40 میلیون تن کاغذ و در سال 1998 تقریباً وارد کردیم. 20 میلیون تن کاغذ و ما می توانیم آن را برای یک سال و نیم توزیع کنیم. این نشان می دهد که یک رویکرد اصلاحی ممکن است با پیشرفت برنامه ها مثر باشد. من در زمانی به دفتر مطبوعات آمدم که بحران کاغذ در اوضاع بسیار بدی بود ، اما خوشحالم که می گویم تاکنون هیچ روزنامه ای به دلیل کمبود کاغذ بسته نشده است.

رویکرد اصلاحی را در روش کمک هزینه اتخاذ کنید

معاون امور مطبوعاتی وزیر امور مطبوعات با بیان اینکه رویکرد اصلاحی در زمینه سیاست های کمک هزینه در نظر گرفته شده است ، خاطرنشان کرد: این سیاست سال گذشته در دسترس همه دوستان قرار گرفت و همه سازمان ها نظرات خود را ارسال کردند و از این نظرات نیز استفاده شد البته روش کار هنوز کامل نشده و باید تغییر کند ، کاری که در حین انجام آن انجام خواهیم داد. اما به طور کلی می توان گفت که این روش در کاهش انتقاد بسیار مثر بود. به عنوان مثال ، در سال 1997 ، تقریباً 100 میلیارد کمک بلاعوض توزیع کردیم که با انتقادات زیادی روبرو شد ، اما در سال 1998 ، با وجود همه محدودیت ها ، 50 میلیارد توزیع کردیم که اتفاقاً انتقادات زیادی را به همراه نداشت.

وی همچنین در قسمت آخر سخنان خود یادآور شد: فضای عمومی کشور از رسانه ها حمایت می کند و من از هر سه صدایی که خواستار توقف رسانه ها بودند ، هیچ کدام را نشنیده ام. خود رسانه ها در شرایط فعلی و بعد از همه بحران هایی که پشت سر گذاشته اند و با وجود همه اختلافات به همبستگی و اجماع رسیده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا