حوادث

نجات شهروندان دچار ایست قلبی با دستگاه‌های الکترو شوک خودکار در محل‌های پرتردد

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در مراکز پرتردد و در مواقعی که از ایست قلبی و تنفسی رنج می برند می توان از دستگاه های شوک الکتریکی خودکار استفاده کرد.

در مصاحبه ای با یومیر ، دکتر پیمان صابریان درباره اینکه آیا آمبولانس های اورژانس در حال حاضر به اندازه کافی مجهز هستند؟ وی گفت: آمبولانس های اورژانس تجهیزات لازم را دارند.

وی ادامه داد: از آنجا که افراد در مدت زمان کوتاهی به مراکز درمانی منتقل می شوند ، حتی اگر دستگاه های دیگری مانند سونوگرافی و … در آمبولانس داشتیم ، چندان مفید نبود.

صابریان در مورد چه اقداماتی برای به روزرسانی آمبولانس های اضطراری اقدام کرد؟ وی گفت: “ما می توانیم از دستگاههایی استفاده كنیم كه در حال حاضر در آمبولانس هستند و مدلهای جدیدتری نیز وجود دارد.”

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: برای سرویس دهی بهتر به شهروندان می توان از دستگاه های شوک الکتریکی اتوماتیک در مراکز پر رفت و آمد مانند مترو ، مراکز تجاری ، ایستگاه های اتوبوس و … نیز استفاده کرد. همه اینها خدمات بیشتری را در دسترس قرار می دهد.

صابریان در مورد دستگاه های التهابی ، گفت: وقتی ایست قلبی و ایست تنفسی رخ می دهد ، یکی از پرکاربردترین دستگاه های شوک الکتریکی اتوماتیک است. این دستگاه در صورت لزوم دستور می دهد تا با بررسی وضعیت شخص دکمه شوک را کنترل کنید.

وی افزود: افرادی که حدود 2 تا 3 سال سن دارند و می توانند بر روی این دستگاه دستورات را اجرا کنند می توانند از آن استفاده کنند و این استفاده سریع می تواند باعث نجات جان افراد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا