عمومی

موی چرب و ۱۷ روش برای خلاص شدن از آن

چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل چربی های طبیعی مورد نیاز مو و یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

به گزارش یومیر ، عصر ایران وی به نقل از Medical News Today نوشت: “اگر ظاهر و ظاهر دائمی روغن در موهای خود را تجربه کنید ، مهم نیست که چند بار آن را بشویید ، تولید بیش از حد چربی ممکن است دلیل آن باشد.” انواع مختلف موها مقداری چربی برای تغذیه و حفظ سلامت آنها و همچنین محافظت از پوست سر تولید می کنند ، اما تولید بیش از حد چربی می تواند منجر به درماتیت سبورئیک شود ، بیماری که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوستی با شوره سر می شود. درمان درماتیت سبورئیک ممکن است دشوار باشد. موهای خیلی چرب نیز می توانند باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس شوند.

چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل چربی های طبیعی مورد نیاز مو و یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

شستشو

موهای خود را بیشتر بشویید

گاهی موهای چرب ناشی از چربی اضافی است که به درستی از بین نمی رود. برخی از افراد با موهای چرب ممکن است نیاز به شستن روزانه موهای خود داشته باشند. شامپو به از بین بردن چربی اضافی و همچنین محصولات مو و سایر مواد زائدی که در پوست سر جمع شده اند کمک می کند و می توانند ظاهر چربی به مو بدهند.

موهای خود را کمتر بشویید

شستشوی زیاد مو اغلب می تواند چربی های طبیعی مو را از بین ببرد و حتی باعث تولید چربی بیشتر در موها شود. بنابراین ، شستشوی روزانه مو برای بعضی از افراد ممکن است زیاد باشد. افرادی که پس از شستن مو و خارش یا تحریک پوست سر دچار ریزش سریع مو می شوند ، ممکن است نیاز به شستشوی کمتر موی خود داشته باشند. این می تواند به تعادل تولید چربی کمک کرده و از موهای چرب جلوگیری کند.

تکنیک شستشوی خود را بهبود ببخشید

پیروی از عادت های نامناسب شستشوی مو می تواند باعث چربی بیش از حد مو و آسیب به پوست سر شود. شما باید ریشه مو و پوست سر را به آرامی و با مقدار کمی شامپو ماساژ دهید. از خاراندن پوست سر و گرفتن مو خودداری کنید. مالش شدید پوست سر و مو می تواند باعث تحریک و تولید بیش از حد چربی شود. در آخر موها و پوست سر را به خوبی بشویید تا شامپویی در پوست سر باقی نماند.

از نرم کننده مو کمتر استفاده کنید

محصولات نرم کننده مو می توانند باعث تجمع سریعتر چربی شده و منجر به ظهور موهای چرب شوند. برای جلوگیری از خشک شدن موها ، انتهای رشته های مو را نرم کننده بزنید. پس از استفاده از نرم کننده ، موهای خود را به خوبی بشویید.

یک برنامه شستشوی مو ایجاد کنید

بعضی اوقات بهتر است که موهای خود را در طول روز بشویید. به عنوان مثال ، بعد از آموزش یا به عنوان اولین قدم بعد از بیدار شدن از خواب. شستن موها در شب می تواند به معنای چربی گرفتن صبح روز بعد باشد. ورزش همچنین باعث تعریق می شود که می تواند ظاهری چرب و کثیف به مو بدهد. همچنین بهتر است پس از پوشیدن کلاه ، کلاه ایمنی یا روسری موهای خود را بشویید. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود که باعث عرق پوست و ریزش چربی می شود.

از شامپوی خشک استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است تمایل به شستن روزانه موهای خود نداشته باشند یا حتی اگر این کار را انجام دهند ، ممکن است پس از مدتی موهای چرب را تجربه کنند. در این موارد ، شامپوی خشک می تواند کمک کند زیرا اثرات آنی است. شامپوی خشک چربی اضافی مو را از بین می برد. برای افرادی که به دنبال گزینه های خانگی هستند ، نشاسته ذرت یا پودر بچه می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک می تواند احساس شن و ماسه و مو را در مو ایجاد کند. شامپوی خشک را نباید جایگزین شامپو و آب دانست زیرا به از بین بردن آلودگی و آلودگی پوست سر کمک نمی کند.

مدل مو

از حالت دادن بیش از حد به موهای خود خودداری کنید

استفاده از صاف کننده و سشوار می تواند موهای شما را زیباتر نشان دهد اما مصرف بیش از حد آن باعث روان شدن سریعتر موها نسبت به خشک شدن طبیعی می شود. استفاده نکردن از اتوی مو و سشوار همچنین از مو در برابر آسیب های ناشی از گرما محافظت می کند.

مدل های مختلف مو را امتحان کنید

برخی از افراد دوست دارند موهای پشت سر را بکشند و حلقه بزنند ، اما این باعث می شود چربی در پوست سر سریعتر پخش شود. اگر درمان های مختلف به کاهش چربی پوست سر کمک نمی کند ، تغییر مدل مو می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. در واقع ، موهای چرب می توانند برای برخی از انواع مدل های مو به خوبی کار کنند.

برس و شانه خود را تمیز کنید

تمیز کردن منظم موها و برس های شانه می تواند مفید باشد زیرا به از بین بردن مواد زائد ، پوست مرده و سایر مواد باقی مانده در این دستگاه ها کمک می کند. اگر مسواک یا شانه خود را تمیز نکنید ، گرد و غبار و خاک برای استفاده بعدی روی مو پخش می شود. این می تواند موهای تازه شسته شما را چرب و کثیف نشان دهد.

به موهای خود دست نزنید

افرادی که با موهای خود بازی می کنند اغلب پس از لمس موهای چرب آنها را تجربه می کنند. چربی و کثیفی را می توان از دست به مو منتقل کرد. همچنین وقتی فرد موهای خود را فر می کند ، دستان خود را مالش می دهد یا سر خود را می خاراند ، غدد چربی را تحریک می کند تا چربی بیشتری تولید کنند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

چندین محصول در بازار وجود دارد که برای موهای چرب طراحی شده اند. جایگزینی شامپو و استفاده از گزینه های مناسب می تواند به از بین بردن چربی اضافی و تمیز و سالم نگه داشتن مو کمک کند. افرادی که می خواهند هر روز موهای خود را بشویند نباید از این شامپوهای قوی استفاده کنند زیرا باعث تحریک پوست سر می شود. استفاده از شامپو کودک یا شامپویی که برای استفاده روزمره طراحی شده است انتخاب بهتری است.

از محصولات موی حاوی سیلیکون استفاده نکنید

اعتقاد بر این است که سیلیکون موها را نرم و براق می کند ، اما بین درخشش و چربی مرز خوبی وجود دارد. تجمع سیلیکون در مو می تواند ظاهر چربی به مو بدهد. سیلیکون همچنین می تواند از نفوذ رطوبت به ساقه های مو جلوگیری کند ، بنابراین توصیه می شود افراد حتی الامکان از محصولات حاوی سیلیکون در برنامه مراقبت از مو خود استفاده نکنند.

از مصرف برخی محصولات خودداری کنید

افرادی که موهای چربی دارند ، نباید از محصولات نرم کننده مو که باعث خوابیدن موهای آنها می شود و جلوه ای چرب به آنها بدهند ، خودداری کنند. محصولاتی که ادعا می کنند موها را نرم و تغذیه می کنند معمولاً ضروری نیستند و می توانند ظاهر چرب موها را تشدید کنند.

محصولات طبیعی

روغن نارگیل را امتحان کنید

در شرایطی که استفاده از روغن ممکن است به عنوان درمانی برای موهای چرب عمل نکند ، روغن نارگیل می تواند کمک کند. روغن نارگیل چربی پوست سر را برداشته و به طور همزمان انتهای رشته های مو را تغذیه و نرم می کند.

موهای خود را با روغن درخت چای بشویید

یک مطالعه نشان داد که استفاده از شامپوی حاوی 5٪ روغن درخت چای در مقایسه با دارونما به بهبود شوره سر ، تسکین خارش پوست سر و کاهش چربی مو کمک می کند.

از فندق جذاب استفاده کنید

فندق دلربا می تواند برای افرادی که موهای چربی دارند مفید باشد. این محصول به بسته شدن منافذ پوست تولید کننده چربی کمک می کند. فندق های دلربا همچنین می توانند خارش و التهاب را تسکین دهند و به بازگرداندن تعادل PH طبیعی پوست سر کمک کنند. فندق همچنین یک راه حل آرام برای افرادی است که پوست سر حساس دارند.

از چای استفاده کنید

مطالعات کوچک نشان داده است که چای سبز می تواند به حفظ پوست سر سالم و بدون روغن کمک کند. چای سبز می تواند به کاهش تولید چربی کمک کند و همچنین پوست را با مواد مغذی تغذیه کند. استفاده از شامپوی حاوی عصاره چای سبز به افراد در کاهش چربی مو کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا