عمومی

مفاد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ناقض اصل آزادی بیان و مغایر با اصول قانون اساسی

قانونگذاران سیاسی با مستندسازی مکرر اصول و قواعد فقهی ، این اصل و قاعده روشن و آشکار مبنی بر اینکه نوشتن و تدوین قانون موضوعی تخصصی است که برخلاف تصویب و تصویب قانون است ، چنین اصل بدیهی باید تمرین نمایندگان شناخته شده با این امید است که روزی سرانجام شاهد تحقق و اجرای چنین قاعده ای باشیم. سیاست ، اقتصاد و سایر علوم مربوط به محدوده آن قاعده ، علل ایجاد چنین قاعده ای را بررسی و شناسایی می کند. تصویب و پذیرفته می شود ، متخصصان قانون حقوق برای تألیف و ایجاد جملات قیام می کنند.

صرف نظر از لزوم رعایت قاعده مذکور در هنگام توضیح و تعریف هرگونه قانون الزام آور ، پارلمان باید همواره در قانون حفظ ارزشهای انسانی و توجه به کرامت انسانی ، که مهمترین و مهمترین شرط برای تحقق این وعده است ، در قانون مدنظر قرار دهد. آگاهی از آزادی انسان به ویژه آزادی بیان به عنوان حق ذاتی بشر است ، زیرا با توجه به قدرت عقل ، قدرت بیان و حق بیان آن مهمترین جنبه های تمایز انسان از موجودات دیگر و منطقی است. دلیل و اولویت اساسی باید تعریف و اجرا شود ، به طوری که ضرورت تحمیل این شرط مورد استقبال جامعه و سیستم حاکم قرار می گیرد. مشروعیت مردمی فرا گرفتن.

مشروعیت مردمی مهمترین ویژگی قانون است.

برای پذیرش یک قاعده ، ملت در یک رژیم سیاسی ابتدا باید ضرورت استفاده از این قاعده را درک کنند ، ثانیاً برای پذیرش این شرط باید یک توجیه منطقی تعریف شود و دولت باید امتیازات فرض شده این قاعده را به ملت بدهد.

دلیل جنبه آزادی همیشه یک سوال است. با شناسایی آن ، آزادی از آنچه و برای چه فرض اصلی تشخیص ستون ها و ویژگی های این نهاد است. قبل از آنکه جوامع غربی مسئله آزادی را در قالب آزادی های سیاسی و اجتماعی تعریف کنند. در جهان اسلام ، مانند سایر ادیان ، مسأله جبرگرایی و اراده آزاد به عنوان تقابل اراده خدا و اراده انسان و رابطه این دو در رابطه با مسأله خیر و شر مورد بحث قرار گرفته است.بر اساس این نظریه ، در پرتو شرایطی مانند آزادی ، حقوق بشر و حقوق شهروندی و غیره ، نمی توان به یک تعریف منطقی دست یافت زیرا ماهیت تعریف مستلزم تعهد به محدودیت ها و محدودیت هایی است که برای افراد جامع و موانع خود است. -تعیین که طبیعتاً نباید به چیزی محدود شودبا این حال ، در دنیای حقوق و سیاست ، لازم است هر جمله و موسسه محدوده آن نهاد را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت تعریفی برای توضیح قوانین و الزامات تفویض اختیار به انسان ارائه دهد. معنی فاقد تعاریف منطقی است و بیشتر شامل معرفی نمونه ها می شود. ضرورت های اجتماعی / سیاسی تا میزان آزادی بیان محلی شده است.

در عصر کنونی ، که به عنوان عصر ارتباطات و دهکده جهانی تعریف شده است ، قالب و تعریف سنتی رسانه ها از حلقه باریک روزنامه ها و مجلات شامل هر راهی است که نیاز به پل ارتباطی بین گوینده و مخاطب دارد. اگر زمانی نویسنده ای مقاله ای در روزنامه می نوشت و بر اساس آن نظر او و نظر مخاطبان شنیده می شد ، این روش امروزه به شکل های مختلف به وجود آمده است و خبری از حلقه تنگ نیست.فضای مجازی یا فضای مجازی به عنوان مهمترین و شاید تأثیرگذارترین رسانه در حال حاضر با طیف گسترده ای از مخاطبان به ساده ترین و ساده ترین روش ممکن برای انتقال افکار و نظرات افراد به مخاطباین افراد که به عنوان کاربران فضای مجازی شناخته می شوند ، بر اساس همان اصل آزادی عمل می کنند و حق دارند نظرات و نظرات خود را بیان کنند ، اما حدود این آزادی معمولاً توسط قانون تعیین می شود.شاید بزرگترین چالش در اینجا این باشد که آیا رعایت قوانین و مقررات لازم در بیان نظر مترادف با حمایت از حقوق شخص است؟ یا آیا حمایت از حقوق شهروندان می تواند مشمول شرایطی باشد که مغایر با این حقوق است؟وای

حفاظت از حقوق کاربران به چه معناست؟ برای پاسخ به این س ،ال ، لازم است قبل از هر تحلیلی به تعریف مفهوم حقوق (مجموع حقوق) مراجعه شود ، جایی که ساده ترین آن مجموع امتیازاتی است که هر انسانی فقط به دلیل انسان بودن از آن برخوردار است. آنقدر اهمیت دارد که در منابع حقوقی و روایی بسیاری از احادیث و روایات مقدس را با حفظ آن و وظیفه غالب در حمایت از حقوق ملت تا حدی می بینیم که روایات و احکام فقهی از آیات قرآنی ، مجازات ها و واکنش های شدید ناشی می شود. افترا به حقوق بشر در منابع معتبر حقوق قضایی شیعه و سنی به عنوان حق در دو شکل از حقوق به معنای عام مانند مالکیت و قضاوت و حقوق به معنای خاص مانند تعریف شده است. حضانت و سرپرستی آنها قضاوت را برای اجرا اجباری می دانند.

در رژیم سیاسی کشور که بر اساس قوانین و مقررات مبتنی بر قوانین اسلامی است ، باید ریشه هر حق و تکلیفی را در اصول دینی جستجو کرد. او آن را نشانه کرامت انسانی و کرامت انسانی می داند ، او تقلید کورکورانه بدون استدلال را زشت و دور از کرامت انسانی می داند. بنابراین ، بر اساس چنین استدلالی است که خداوند به پیامبران دستور می دهد تا مردم را با استدلال روشن به توحید دعوت کنند. و حس دعوت به مناظره و مناظره به بهترین و م effectiveثرترین روشها (آیه 46 سوره عنکبوت) یکی دیگر از نشانه های دعوت عقل به اسلام است. آنها می توانند فکر کنند و بهترین کلمات و راه حل ها را انتخاب کنند ، و خداوند به چنین بندگان بشارت بهشت ​​را داده است (سوره زمره 18). علاوه بر آزادی اندیشه و اندیشه ، آزادی عقیده نیز در اسلام تأیید شده است.انتخاب هدف نهایی خود آزادانه ، زیرا طبق آیات قرآن ، هیچ اجبار یا تکلیفی در دین وجود ندارد. من نمی خواهم قرار بگذارم)

با توجه به آیات قرآن به عنوان قوی ترین دلیل برای اثبات وجود هر چیزی در قوانین اسلامی ، می توان نتیجه گرفت که اصل آزادی در نظام پارسای اسلامی به عنوان اساسی ترین حقوق بشر پذیرفته شده است و ماده 24 قانون قانون اساسی ، مانند دیگر اعلامیه های جهانی حقوق بشر ، جمله در ماده 19 بحث آزادی بیان به آن اشاره دارد. در این راستا ، این اسناد به تنهایی برای محکومیت هرگونه اقدام و محدودیت حقوق ملت و نقض قوانین اسلامی کافی است. تحت عنوان حقوق ملت ، به حقوق اساسی بشر اشاره دارد. مواد 23 تا 27 قانون اساسی ممکن است بعنوان عالی ترین قواعد تعریف شده در رده آزادی بیان و بیان مربوط به کلیات طرح مذکور معرفی شوند. خاطرنشان می شود که نظام سیاسی جمهوری اسلامی مطابق اولین اصل و مقدمه قانون اساسی است.

جامعه شناسان سیاسی ، همراه با رسانه ها ، عملکرد آن را به عنوان یک ابزار مهم برای دموکراسی و نظام جمهوری می دانند. رسانه ها ، چه به معنای سنتی ، از جمله مطبوعات و روزنامه ها ، و چه به معنای عام و مدرن آن ، با اشاره به تمام قسمت های مقاله ، نقش محوری را در تحقق آرمان های نظام جمهوری بازی می کنند. توجه شده است که در عصر حاضر ، به دلیل عنوان عصر ارتباطات ، لازم است قانونی تحت عنوان اصل انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در نظام سیاسی ایران منجر به تصویب قانونی با همین عنوان در سال 1988 شد.

با گسترش فضای مجازی و طیف گسترده ای از روش های انتشار محتوا و دسترسی به اطلاعات ، قانونگذار در قالب جرایم سایبری اجازه داد تا الزامات و ضمانت های رعایت قوانین این حوزه را در تاریخ 5/3/88 تصویب کند. همه اینها در راستای به رسمیت شناختن حقوق تعریف شده در قانون اساسی به عنوان اساسی ترین حقوق ملت است و دولت جمهوری اسلامی ایران به معنای کلی آن بر اساس اصل 3 قانون اساسی موظف به تحویل و اجرای آن است. سایبر از زمان تصویب قانون جرایم رایانه ای گسترده تر شده است ، اما نمی توان آن را به عنوان بهانه ای برخلاف اصول بدیهی و اساسی نظام جمهوریخواهان ، که در آن احترام به حقوق و آزادیهای فردی از این حق آشکارترین است ، به کار برد. نگارش پیش نویس را ارائه کرد و قانون را تصویب کرد.

در جهان امروز ، مهمترین حقوق و آزادیهای فردی تعریف شده در قوانین ملی کشور ، به ویژه در کشورهای تحت نظام جمهوری ، تحت چهار عنوان کلی مشخص شده است:

آزادی های مربوط به اقدامات فردیموارد (مواردی مانند: ایجاد امنیت ، خدشه ناپذیری در مکاتبات و مکالمات بین افراد با یکدیگر …)آزادی اندیشه ، آزادی های اقتصادی و اجتماعی} به عنوان شکلی از سایر حقوق بشر ، همیشه محل چالش و خواسته شهروندان و فعالان سیاست اجتماعی بوده است. مطلوب است که همان آزادی ها اعمال محدودیت ها را توجیه کنند ، موارد ذکر شده در طرح حفاظت چنین ضرورتی ندارند و مغایر با قوانین حقوقی-حقوقی است.

در طرح مذکور موارد متعددی از نقض برخی اصول حقوقی از جمله حقوق فردی-اجتماعی-سیاسی و حتی حقوق بین الملل وجود دارد.

یکی از قوانین اساسی مقررات پیش بینی نحوه اجرای این قوانین است. تصویب و تصویب قانونی که همزمان با تأیید محل شک و تردید قابل اجراست ، بیهوده است و پیامبران خارجی را ملزم به اخذ مجوز از سازمان و نظارت برای قرن ها ، اصل قانونی بودن جرم و مجازات می کند. نشأت گرفته از حدیث حذف پیامبر اکرم ص و حکومت زشت عقاب در بلابیان ، در دادرسی عادلانه و جرم انگاری رفتار و مجازات شهروندان پذیرفته شده است که برخلاف این اصول در فصل ششم برنامه رفتار مجرمانه و مجازات به یک هیئت سه نفره اختصاص داده می شود که قاضی توسط رئیس قوه قضائیه و دو کارشناس فضای مجازی انتخاب می شود !!

مواد 25 و 22 قانون اساسی دخالت در حقوق افراد و بازرسی و بررسی مکاتبات و مکالمات و غیره را ممنوع کرده است. نقض این اصول البته جرم کیفری است. جالب است که هیچ تعریف یا مشخصه ای از نهادهای ذیصلاح ذکر نشده است! جالب اینکه چنین وظیفه ای برای پیام رسان های خارجی نیز تعریف شده است!

ماده 3 این طرح به منظور اعمال حاکمیت بر جمهوری اسلامی ایران ، اعضای سازمان و هیئت نظارت را معرفی می کند. 11 مقام مسئول ، صرف نظر از تخصص و مهارت خواندن ، از بالاترین مقامات طرح هستند. فقط مسئولیت سازمانی دولت آن عضو در نظر گرفته می شود ، بنابراین اگر یک پزشک ماهر عضو کمیسیون فرهنگ مجلس باشد ، ممکن است عضو آن هیئت باشد. عملکرد ، اعلام جرم و ارجاع به دادگاه های صالح محتوای محلی و غیره از جمله وظایف هیئت نظارت است که به نظر می رسد دستیابی به این موارد نیازمند حداقل تخصص در حقوق ، جامعه شناسی ، ارتباطات و غیره است.

وکیل

دکمه بازگشت به بالا