اجتماعی

معاون دادستان کل کشور: درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها بخشنامه‌ای صادر نشده است

معاون دادستان عمومی و انقلاب در پاسخ به “ادعای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر دستورالعمل استفاده بلامانع از گازوئیل در نیروگاه های برق توسط دادستان کل کشور” تأکید کرد: بخشنامه ای در این زمینه از طرف معاون دادستان عمومی کشور ابلاغ نشده است.

به گزارش یومیر ، به نقل از قوه قضائیه ، رضا خوشنودی افزود: بر خلاف برخی اطلاعات غیرواقعی ، طبق اعلام دفتر وزارت دادگستری ، بازدید عوامل محیط زیست برای نظارت بر میزان و نوع سوخت مصرفی در آنها از نیروگاه ها ممنوع نیست. .

معاون دادستان عمومی و انقلاب با اشاره به مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه تهران و دخالت دادستانی در این پرونده گفت: لازم به ذکر است که آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران علل و منابع مختلفی از جمله ترافیک شدید ، غیراستاندارد دارد. خودرو سوخته است. ، سوخت کارخانه ها و نیروگاه ها و غیره

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت های سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با قانون هوای پاک ، گفت: قانون هوای پاک سند راهبردی سازمان حفاظت از محیط زیست است و در این قانون وظایف و مسئولیت های خاصی به سازمان هایی مانند سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد داده شده است. استفاده از توان قانونی و سازمانی آنها برای فراهم آوردن شرایط دستیابی به هوای پاک و رفع آلودگی هوا.

معاون دادستان عمومی و انقلاب با اشاره به نقش نیروگاه های سوخت رسانی در آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها گفت: با توجه به ارتباط نزدیک بین آلودگی هوا و ویروس کرونا ، ستاد ملی مبارزه با کرونا قطعنامه هایی را برای مقابله با آلودگی هوا تصویب کرده است. این مصوبات برای همه واحدها اجباری است و بر این اساس ، ستاد تصویب کرده است که یک نیروگاه در استان البرز و یک نیروگاه در جنوب تهران با محدودیت و ممنوعیت مصرف مازوت روبرو هستند.

وی با ابراز خرسندی اظهار داشت: برای رفع آلودگی هوا ، دستگاههای ذیربط و مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد باید قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون هوای پاک و دادگاه را بر اساس دو دستورالعمل به طور کامل اجرا و پیگیری کنند: پیگیری حقوق عمومی و “رهنمودهای نحوه برخورد با پیشگیری و پیشگیری از وظایف قانونی مدیران و کارمندان” مورد توجه خاص است.

وی گفت: همچنین در خود قانون هوای پاک ، مجازاتی برای آن دسته از مقاماتی که از اجرای بندهای قانونی مربوطه یا تأخیر در اجرای وظایف قانونی خود امتناع می ورزند ، جرم انگاری شده است.

معاون مدافع حقوق عمومی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست متولی اصلی آلاینده ها است و ادارات حفاظت از آن به عنوان مقامات قانونی علاوه بر وظایف سازمانی و شغلی وظایف و مسئولیت هایی نیز در این زمینه دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا