اقتصادی

مشکلات نهاده‌های دامی باید هر چه زودتر رفع شود

یومیر/ تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: مسائلی در زمینه نهاده و توزیع وجود دارد که باید هرچه سریعتر برطرف شود زیرا اقتصاد شهرستان ورامین مبتنی بر دامداری و کشاورزی است و ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد.

جلسه بررسی توزیع نهاده های دامی امروز سه شنبه 10 اسفندماه با حضور دراویش فرماندار ورامین، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، مدیر جهاد کشاورزی، اتحادیه و تعاون ورامین برگزار شد. رهبران و فعالان این حوزه

مجید درویشی فرماندار ورامین در این جلسه اظهار داشت: تفکیک توزیع نهاده در شهرستان های همجوار باید صورت گیرد تا ما در حوزه نظارت و نظارت بتوانیم هر چه زودتر دست دلال را قطع کنیم و ورودی دولت به دامداری های واقعی برسد.

وی افزود: در نهاده و توزیع مسائلی وجود دارد که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود زیرا اقتصاد شهرستان بر پایه دامداری و کشاورزی است و ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد.

فرماندار ورامین با اشاره به تلاش فرمانداری برای حمایت از دامداران گفت: از ابتدا پیگیر مسائل دامداران به ویژه در زمینه توزیع نهاده های دامی بوده و تمام تلاش خود را برای احقاق حق تولیدکنندگان به کار خواهم بست. و از دامداران دشت ورامین استفاده کرده ام.

درویشی یادآور شد: متاسفانه با بررسی ها و مستنداتی که وجود دارد، تعاونی ها نهاده های دولتی را عادلانه توزیع نمی کنند و شاهد هستیم که در این زمینه بیش از حد توزیع می شود یا تذکرات خارج از شبکه وجود دارد. مقرر شده است در صورت عدم اصلاح با تعاونی های متخلف برخورد قاطعانه ای صورت گیرد.

فرماندار ورامین با اشاره به کمبود نهاده به قیمت غیردولتی گفت: نهاده غیردولتی وارد کشور نمی شود اما متاسفانه شاهد فروش رایگان نهاده در شهرستان هستیم، سوال اینجاست که این نهاده کجاست. ورودی از آن وارد شده است و متاسفانه پاسخ روشن است و دلیل آن توزیع ناعادلانه نهاده های دامی و ورود آنها به شبکه غیر مجاز و فروش آزاد است.

درویشی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده در معاونت برنامه ریزی و توسعه دولت، با تشکیل کارگروه ویژه، حوزه توزیع نهاده ها به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا