ورزشی

مسابقه کیمیا علیزاده مقابل ملی‌پوش ایران در المپیک

                                                                                                                                                                                                            کیمیا علیزاده در مقابل.  تیم ملی ایران در المپیک

کیمیا علیزاده (راست) بازیکن سابق تیم ملی ایران و ناهید کیانی عضو تیم تکواندوی ایران

طبق گزارش ها شفاف، بازی های المپیک تابستانی توکیو 2021 از همان ابتدا هیجان خاصی برای ورزش دوستان ایرانی خواهد داشت. به دنبال قرعه کشی مسابقات تکواندوی بانوان المپیک توکیو ، کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان در برابر ناهید کیانی از تیم ملی تکواندوی ایران در جدول رقابت ها قرار می گیرد.

کیمیا علیزاده اولین زن تاریخ ورزش ایران بود که در مسابقات 57 کیلوگرم تکواندو در المپیک ریو 2016 مدال برنز کسب کرد و در مسابقات المپیک مدال ورزش ایران را از آن خود کرد. این ورزشکار تاریخی در تاریخ 8 آگوست به مصاف ناهید کیانی ، لباس ملی اتومبیل های ورزشی ایران می رود.

کیمیا علیزاده طی 5 سال اخیر در عرصه جهانی یکی از چهره های شاخص و تولیدکننده اخبار ورزش و جامعه در ایران بوده است. این ورزشکار در اوایل سال 2020 به یک پناهنده در آلمان تبدیل شد.

علیزاده پس از خروج از ایران در پست اینستاگرامی خود با بیان دلیل پناهندگی خود در آلمان نوشت: «من یکی از میلیون ها زن مظلوم در ایران هستم که سال ها با من بازی می کنند. آنها من را با خود به هر کجا که خواستند بردند ، من آنچه را که آنها گفتم ادامه دادم. هر جمله ای را که سفارش می دادند تکرار می کردم. آنها که صلاح دیدند مرا مصادره کردند. “آنها مدالهای من را بر حجاب اجباری نهادند و آن را به رهبری و درایت خود نسبت دادند.”

وی گفت: “من به آنها اهمیتی ندادم.” هیچ یک از ما برای آنها مهم نیستیم ، ما ابزار هستیم. “فقط این مدال های فلزی مهم هستند تا بتوانند از ما خرید کنند و به هر قیمتی که تعیین کنند از ما بهره برداری سیاسی کنند.”

کیمیا علیزاده در ابتدای ورود خود به آلمان ، هدف خود از حضور در تیم ملی تکواندو آلمان را اعلام کرد. با توجه به مراحل قانونی اخذ تابعیت آلمان که از ابتدا چندین سال به طول می انجامد ، تنها فرصت کوتاه مدت این ورزشکار نخبه برای حضور در المپیک توکیو حضور در تیم پناهندگان تحت پرچم بین المللی بود. کمیته المپیک

اکنون کمیته بین المللی المپیک پس از یک سال و نیم اقامت کیمیا علیزاده در آلمان و شناخته شدن او به عنوان پناهنده ، این ورزشکار را به تیم 29 نفره پناهندگان در بازی های المپیک توکیو دعوت کرده است.

گفتنی است علاوه بر کیمیا علیزاده همچنین دینا پوریونس لنگرودی در تکواندو (پناهنده در هلند) ، سعید فضلولی در قایقرانی (پناهنده در آلمان) ، هامون درفشی پور در کاراته (پناهنده در کانادا) و جواد محجوب در جودو (پناهنده) کانادا) ، ورزشکاران ایرانی بخشی از تیم پناهندگان در بازیهای المپیک 2021 توکیو هستند.

دکمه بازگشت به بالا