عمومی

مسئله اصلی برای رسیدن به توافق، تأمین منافع ملت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه 28 بهمن) در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هیئت ایرانی با جدیت در حال پیشبرد مذاکرات وین است، گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات سازنده ای انجام داده است. پیشنهادات در جریان مذاکرات و پیشنهادات، مذاکرات پیشنهادی طرفین را بر اساس میزان احترام آنها به منافع مردم ایران بررسی کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیئت ایرانی بارها اعلام کرده است که از طرح‌هایی که حقوق مردم ایران را تضمین و حمایت می‌کند استقبال می‌کند، افزود: فشارها یا ادعاهایی سیاسی برای ادامه فشار بر مردم ایران و تضعیف چشم‌انداز توافق مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه ضمانت نامه معتبر و بسته شدن مسائل و مطالبات سیاسی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ماجرای تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارش های متعدد آژانس در تایید صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان، نادرستی ادعای برخی کشورها را ثابت می کند، گفت: تاکید شده است. با آژانس بین المللی انرژی اتمی که در این زمینه باید مراقب شورش دشمنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش فعال ایران در مبارزه با تروریسم با عراق و سوریه تصریح کرد: اگر مقابله موثر تروریسم با ایران به ویژه شهید سلیمانی نبود، داعش در اروپا. امروز.”

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت و گوی تلفنی گفت: «پیشرفتی در مذاکرات وین حاصل شده است و ما امیدواریم که مذاکرات در اسرع وقت به نتیجه برسد».

روسای جمهور ایران و فرانسه همچنین در خصوص تحولات اخیر اپیدمی کرونا و تحولات منطقه گفتگو کردند.

دکمه بازگشت به بالا