عمومی

مراحل تجهیز و باز طراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در حال اجرا است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید سجاد راستخانه در جلسه با فرماندار خرم آباد، اظهار داشت: پس از تکمیل فاز اول ساختمان کتابخانه مرکزی خرم آباد، مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تمام توان مراحل تجهیز و باز طراحی این کتابخانه را دنبال کرده و اقدامات لازم بر اساس برنامه ریزی های قبلی در حال انجام است.

وی، ادامه داد: سهمیه اولیه کتاب توسط نهاد طی دو مرحله به استان ارسال شده که توسط همکاران کتابدار در دو نوبت کاری در حال آماده سازی بوده و تا به امروز در حدود ۱۰ هزار جلد آن آماده شده و تا تکمیل کامل فرآیند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، تصریح کرد: برخی از مشکلات جزئی در ساختمان کتابخانه از جمله وصل انشعابات آب، برق و گاز وجود داشته که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه مجری و پیمانکار این موارد در آینده نزدیک مرتفع شود.

در ادامه این جلسه فرماندار خرم آباد نیز ضمن قدردانی از مجموعه کتابخانه های عمومی در تجهیز کتابخانه مرکزی، اظهار داشت: با نهادینه کردن عادت به مطالعه، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه استمرار می‌یابد، برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبدیل مطالعه به فرهنگ عمومی، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

محمدباقر احمدی با بیان اینکه توسعه کتابخانه های عمومی محرکی قوی برای آشتی جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: فراهم آمدن شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب در بحث سرانه مطالعه استان تأثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.

وی، افتتاح کتابخانه مرکزی را که مدت زمان زیادی از کلنگ زنی آن می‌گذرد را یکی از خواسته‌های بحق مردم این شهر دانست و عنوان کرد: افتتاح کتابخانه مرکزی از مهم‌ترین اولیت‌های اصلی شهرستان خرم آباد بوده و در این راه همه متولیان باید به صورت ویژه وظایف خود را دنبال کنند.

دکمه بازگشت به بالا