اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می گوید: این سازمان به دنبال رفع مشکلات مبرم و فوری شرکت ها است، اما جایگاه آن در اینترنت و کلاس VPN مشخص است. یک اعتراض واضح

به گزارش یومیر، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه روشن است. هم در بیانیه سازمان و هم در نامه ای که مشترکاً با چند سازمان برای رئیس جمهور ارسال کردیم، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شدیم.

وی معتقد است: در شرایط بحرانی که محدودیت‌هایی با تصمیم گروه‌های امنیتی موقتا ایجاد شده و قابل رفع است، انتظار این است که با حل مسائل امنیتی به سرعت به قبل از شهریور ماه سال جاری برگردیم. اگر در این مقطع حساس، برخی از شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در خارج از کشور مشکل داشته باشند و یا در ارائه خدماتی که باید در داخل کشور ارائه کنند، مشکل داشته باشند، وزارت ارتباطات موظف است خود این مشکلات را موقتاً برطرف کند. در این راستا هر درخواستی که به ما رسیده است تمام تلاش خود را کرده ایم تا مشکل را به صورت مرحله ای حل کنیم و این را وظیفه صنفی خود می دانیم.

اسلامی تاکید می کند که این دو موضوع را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. نظر نهایی انجمن دسترسی آزاد به اینترنت برای عموم است. اینترنت کلاس و VPN کلاس را اصلا قبول نداریم. محدودیت هایی که در اقصی نقاط دنیا برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر مسائل اخلاقی در نظر گرفته می شود برای ما نیز قابل درک است. اما واقعیت این است که حداقل درخواست ما برای بازگشت به دوره قبل از شهریور است، این موضع صریح صنف است. موضوعی که در صحبت های رئیس جمهور مشهود بود این بود که گفتند صحبت هایشان در مورد فضای مجازی در زمان انتخابات را فراموش نکرده اند. علاوه بر این وزیر ارتباطات امروز اعلام کرد که اینترنت کلاسی وجود ندارد و این را می توان به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت های اینترنت به یک معضل فرسایشی تبدیل شده است، می گوید: وظیفه ما این است که به همه کسب و کارها کمک کنیم، اما برخی برای ادامه حیات نیاز به کمک فوری و بیشتر دارند. نوعی تنفس مصنوعی. اما تا زمانی که محدودیت های اینترنت برای عموم مردم برداشته نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم ها متصل هستند و به همین دلیل درخواست انحصار اینترنت یا VPN تبغاتی برای اعضای نصر را اقدام درستی نمی دانیم.

اسلامی درباره اقدامات اتحادیه می گوید: نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کردیم به دو وزیر اطلاعات و کشور ارسال شد. رونوشت هایی نیز برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شده است. ما از این دو مرجع پیروی می کنیم – وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما پیگیری ما به ارسال نامه ختم نشد. ما با وزیر ارتباطات، وزیر حریم خصوصی، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات حضوری داشته و خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به برخی اقدامات مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان سکوها، این احتمال وجود دارد که این مسیر موقت و محدودیت های ایجاد شده بر اساس این قطعنامه دائمی خواهند شد. ، تصریح می کند: این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی کند. آنچه می تواند شرکت ها را نجات دهد تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با حضور پلتفرم های خارجی است.

بر اساس اعلام سازمان نظام صنفی رایانه ای در استان تهران، وی تاکید می کند: حتما به شرکت ها کمک می کنیم، مثلاً اگر شرکتی درخواست نامه ای برای بازکردن آی پی مربوط به فعالیت شرکتش داشته باشد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. بعد از این اگر کسی چنین درخواستی دارد با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتما پیگیری می کنیم تا مشکلاتشان برطرف شود. اما این یک درخواست عمومی از طرف صنف نیست. تنها راه حل یک مشکل حاد یک شرکت آسیب دیده است. همان تنفس مصنوعی و همانطور که گفتم انتظار ما از دولت بیشتر از این کمک های موقت است.

اسلامی همچنین درباره اقدامات بعدی اتحادیه و مدت زمان پاسخگویی دولت به پیگیری ها توضیح می دهد: به زودی با حضور تشکل های امضاکننده نامه ارسالی به رئیس جمهور و سایر همسوها جلسه ای خواهیم داشت. سازمان‌ها با حضور رسانه‌ها مانند گذشته، این سازمان در همین راستا یک مجمع تخصصی برگزار کرد. تلاش ما این است که تا قبل از پایان امسال به نتیجه مثبت برسیم.

لازم به ذکر است با توجه به اظهارات رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، چنانچه هر یک از شرکت های عضو سازمان درخواستی برای حل موقت مشکلات فوری خود داشته باشند، می توانند با سازمان نظام صنفی رایانه مکاتبه کنند. دبیرخانه از طریق پست الکترونیکی info@tehrannsr.org.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا