عمومی

مخالفت با تعریض خیابان ارتش بیرجند/ شهردار ابقا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا حسنی صفت دوشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و امیر شاطری برگزار شد. ، فرمانده آجا، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند در خصوص موضوع زمین های پادگانی که برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد افزود: بر اساس توافقی که در تیرماه صورت گرفت، تعریض خیابان آرتش، بازگشایی خیابان معلم و عادل و شش متری خیابان شهید قرآنی به سمت پادگان پیشنهاد شد.

وی گفت: بر اساس نظر اعضای شورای بیرجند اعلام شد یک باند خیابان ارتش از جاده غفاری تا میدان ابوذر در زمین ارتش مستقر می شود و فرمانده معظم کل قوا در استان با این موضوع موافقت کردند. .

وی ادامه داد: فرمانده کل ارتش در استان از دولت خواست در ازای آن زمین به ارتش بدهد. جایگزینی بده و اشراف ویران شده را شورایی بساز.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شورا با این خواسته ارتش موافقت کرد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی با انجام این کار مخالفت کردند.

حسنی صفت با تشکر از امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان گفت: در این دیدار فرمانده ارتش چندین بار اعلام کرد که ارتش می خواهد زیرساخت های لازم را برای پیشرفت بیرجند ایجاد کند.

وی ادامه داد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به طور خاص با این موضوع مخالف بودند و هرچقدر برای لزوم ایجاد زیرساخت های شهری در این منطقه دلیل آوردیم باز هم مخالف انجام آن بودند. .

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته می گفتیم که ارتش در رابطه با زمین پادگان حقوق مردم بیرجند را تضییع کرده است، گفت: اکنون مشخص شده است که در تمام سال های گذشته مسئولان راه و شهرسازی این موضوع را انجام داده اند. پشت ارتش پنهان شده بود.»

رئیس شورای شهر بیرجند با عذرخواهی از ارتش در این خصوص ادامه داد: این مسیر تنها محور شرق به غرب است که مسافران سیستان و بلوچستان در آن تردد می کنند و در صورت توسعه، تردد این مسافران از داخل شهر به نفع مردم خواهد بود.

حسنی صفت افزود: از سوی دیگر افرادی که در واحدهای مسکونی زعفرانیه ساکن خواهند شد برای تردد از خیابان آرتش استفاده می کنند و خیابان های شمالی و جنوبی نیز با خیابان آرتش به هم متصل می شوند.

وی مخالفان اجرای طرح تعریض خیابان ارتش را عدم تردد در شرایط فعلی در خیابان ارتش دلیل مخالفت خود عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع ترافیک بیرجند که در 24 آنلاین 1398 در استان مصوب به تصویب رسید و مراحل آن در وزارت کشور انجام می شود، دو خط آر یکی از آنها از دانشگاه بیرجند تا مهرشهر و دیگری تا میدان شهدای عبادی ادامه دارد.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه این کار باید در مدت 15 سال به اتمام برسد گفت: در پنج سال اول باید معابر اصلاح و خیابان ها صاف شود.

حسنی صفت گفت: برای حل مشکل حمل و نقل عمومی باید هفت تقاطع غیرهمسطح احداث شود که در بسیاری از این خیابان ها ترافیک زیادی وجود دارد و به گفته فرمانده انتظامی استان چهار راه غفاری، فلکه سوم مدرس، چهارراه شهید نواب صفوی، شهید مفتح و غیره دارای ترافیک زیادی است.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در تصادفات در بیرجند جان خود را از دست داده اند، 48 درصد موتورسواران و 37 درصد عابران پیاده در این تصادفات دچار شده اند.

وی با بیان اینکه 67 درصد تصادفات در بیرجند افزایش یافته است، گفت: متاسفانه راه و شهرسازی هزار هکتار از زمین های ارتش را گرفت و با وجود اینکه خراسان جنوبی سی و یکمین استان است، پول فروش آن را به تهران فرستاد. از نظر زیرساخت.

رئیس شورای بیرجند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از درختان در پادگان قطع شده است، ادامه داد: برای اطلاع از اینکه ارتش یا راه و شهرسازی درختان مورد نظر را قطع کرده است شکایت می شود. به مرجع قضایی معرفی شده که در حال بررسی است.

در جلسه شورای شهر بیرجند برای دومین بار استیضاح شهردار مطرح شد که با حضور 9 نفر از اعضای شورای شهر به رای گیری گذاشته شد و پس از رای گیری مخفی، 5 نفر به استیضاح رای منفی دادند. 4 نفر به آن رای دادند و بدین ترتیب دومین استیضاح شهردار. رأی نیاورد و مهدی مشن در سمت شهردار مرکز استان خراسان جنوبی ابقا شد.

دکمه بازگشت به بالا