عمومی

«محمد» و دوراهی بهشت – پاستور

مقدمات انتخابات ریاست جمهوری 1400 مدتی است که ادامه دارد. کم کم مشخص می شود که کدام شخصیت و چهره سیاسی به دنبال کدام مقام و موقعیت است و رسیدن به آن چقدر محتمل است. در حال حاضر اما همه در تلاشند تا به خواسته های خود برسند و سعید محمد نیز در آن مسیر حرکت می کند.

به گزارش یومیر ، این روزنامه اعتماد کردن وی با این مقدمه نوشت: “در آغاز ، گمانه زنی ها در مورد اینکه سعید محمد می خواهد” کشیش “شود ، وجود داشت. در عین حال ، در همان زمان ، برخی منابع رسانه ای در مورد بازی پیچیده وی صحبت کردند و اینکه محمد قصد دارد از فضا برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند تا به عنوان فرصتی برای شهردار پایتخت آماده شود و به “بهشت” برسد. هرچه بود ، اکنون به دلایل صریح تر ، گام در این راه برداشته و تلاش می کند تا به شهرداری تهران برسد. البته خود شهرداری تهران می تواند مقدمه ای برای رسیدن به ریاست جمهوری باشد. اما در این میان اختلافات و تردیدهای زیادی در جریان اصول گرایی وجود دارد و این جریان هر روز با تصمیمات و اتفاقات جدیدی روبرو است که می تواند تمام برنامه های آنها را به هم بزند. شاید به همین دلیل است که سعید محمد قبلاً برای بهشت ​​برنامه ریزی کرده است ، اما مشخص نیست که سال آینده چه اتفاقی می افتد و او می تواند این آرزو را برآورده کند یا نه!

چند ماه پیش نام سعید محمد فقط در محافل خصوصی مطرح شد و مطبوعات و رسانه های معدودی درباره فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا wrote نوشتند. او خودش نمی خواست در رسانه ها دیده شود. اما کم کم با حاکمیت فضای انتخابات در سیاست ایران و در میان چهره های سیاسی ، او نیز جلوی صحنه و جلوی دوربین ها ظاهر شد. همانطور که در پشت صحنه و رایزنی های جریان اصولگرا فعالیت بیشتری می کرد. در تاریخ 30 دسامبر 1999 ، حمیدرضا ترقی به اعتماد گفت كه سعید محمد با احزاب اصولگرا مشورت كرد تا توجه آنها را جلب كند. مشورت هایی که نشان می داد او برای کشیش قیام کرده است. تا همین چندی پیش تصور می شد که وی می تواند برای محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری رقیب باشد. اما به نظر می رسد سعید محمد مسیر خود را تغییر داده و راهی را طی کرده است که “اعتماد” در گزارش خود در تاریخ 30 نوامبر 1999 ذکر کرده بود.

چند روز پیش ، عباس سلیمی به یومیر گفت: “من نمی دانم شخصی که شما از او نام بردید (سعید محمد) کاندیدای ریاست جمهوری است یا خیر ، زیرا برخی می گویند که او آماده می شود شهردار تهران شود. “زیرا در انتخابات بعدی ، ما انتخابات شوراها را نیز داریم.” این سخنان سلیمی نشان داد که سعید محمد احتمالاً قصد دارد ساختمان “بهشت” را هدف قرار دهد. خصوصاً اکنون که جهت گیری سخنان وی درباره شهرداری تهران این گمانه زنی را تقویت می کند. به گزارش پایگاه خبری تهران نامه ، سعید محمد در سخنانی از رویکرد فنی و منطقی شهرداری در مسائل شهری قدردانی کرد ، در حالی که همکاران اصولگرای وی انتقاد زیادی نسبت به شهردار منتخب شورای اصلاح طلبان پایتخت دارند. با این حال ، سعید محمد گفت: “احساس این است که دیگر جایی برای همکاری وجود ندارد و این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم حمایت ، فضای شهرنشینی ، ازدحام ، هولوگرام و مشکلاتی که قبلاً تهران را آزار داده و اکنون حل شده است ، دوباره برطرف خواهد شد. “ایجاد شده.”

اظهارات سعید محمد همچنین گمانه زنی در مورد برنامه وی برای شهرداری تهران را تقویت می کند. با این حال ، این تصمیم قطعی به نظر نمی رسد. این عدم اطمینان ممکن است به دلیل عدم اطمینان در مورد جریان اصولگرا باشد. زیرا آنها اختلافات جدی دارند و هنوز در مورد انتخابات سال 1400 تصمیمی نگرفته اند.

جریان حریف آنها یعنی تثبیت کننده ها نیز با درگذشت آیت الله مصباح یزدی متحمل شوک بزرگی شده اند. دیروز قاسم روانبخش گفت: “روال کار سیاسی جبهه با قانون اساسی که پس از درگذشت آیت الله مصباح داریم آسیب نمی بیند. “آیت الله مصباح ترک نخواهند کرد ، و افکار و کتابهای او و شاگردان و نوه هایش راه او را ادامه می دهند و ما در انتخابات به همین روش ادامه خواهیم داد.” “با این حال ، برخی می گویند که با غیبت مصباح یزدی ، ثبات را می توان از درون تقسیم کرد و ممکن است آنها نقش مهمی در انتخابات پیش رو نداشته باشند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا