عمومی

مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان به پایان رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید کسرا بابایی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به پایان مبارزه با آفات دانه در مزارع گندم و جو در استان اصفهان ، اظهار داشت: با نظارت به موقع در شبکه های مراقبت ، کنترل این آفت در مزارع اصفهان انجام شد.

وی اعلام کرد: به دلیل شرایط جوی مناسب ، اولین سقوط سن مادر دانه در مناطق استوایی در یازدهم اسفند سال گذشته در شهر نطنز اتفاق افتاد؛ مبارزه با این آفت از 19 مارس 1998 در این شهر آغاز شد.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به گزارش سن دانه دانه در مناطق معتدل استان اصفهان و از 26 آوریل در شهر لنجان ، اظهار داشت: عملیات مبارزه با سن آفات دانه در مزارع لنجان از 16 فروردین آغاز شد. .

وی اضافه کرد: کاهش سن مادر دانه در مزارع سرد استان اصفهان در تاریخ 20 فروردین از شهر فریدن گزارش شد و مبارزه با آن از 25 مه آغاز شد.

4 جولای؛ پایان دادن به نبرد با سن دانه در مزارع اصفهان

بابایی از وقوع پوره سن گندم در مزارع گرمسیری در تاریخ 16 آوریل خبر داد و گفت: مبارزه با پوره سن گندم از 7 مه در شهر نطنز آغاز شد و به دنبال آن پیدایش پوره سن گندم در شهرستانهای لنجان و سمیرم آغاز شد. همچنین اقدامات لازم برای مبارزه با آن انجام شد.

وی 4 تیرماه را به عنوان پایان نبرد عصر دانه در مزارع استان اصفهان اعلام کرد و افزود: مبارزه با آفت در دوران مادر و پوره غلات در 74،311 هکتار مزارع گندم و جو انجام شد. با توجه به نظارت به موقع شبکه های پیش آگاهی و مراقبت در استان و مبارزه به موقع با این آفت ، خسارت قابل توجهی به مزارع وارد نشده است.

دکمه بازگشت به بالا