عمومی

قرعه‌کشی‌های خودرو فقط یک رانت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای. سعید موتمنی افزود: در قرعه کشی خودرو، عده ای حواله وجه را بلافاصله می فروشند، عده ای به امید گران شدن خودروی تحویلی را در پارکینگ نگه می دارند و عده ای نیز خودرو را تعویض می کنند که هیچ کدام تاثیر مثبتی بر وضعیت خودرو ندارد. بازار خودرو.”

وی در ادامه تاکید کرد: نیاز داخلی خودرو بین یک میلیون و 700 هزار تا یک میلیون و 800 هزار دستگاه در سال؛ بنابراین حتی قرعه‌کشی‌هایی با حداکثر 800000 خودرو نیز نمی‌توانند پاسخگوی این نیاز باشند. پس بازار خودرو همچنان تشنه است.

موتمنی تاکید کرد: درمان کار فقط یک برنامه ریزی اصولی است. ریشه کار در تولید است نه دلالان، دلالان غیرحرفه ای. تولید و تحویل به موقع خودرو به اندازه تقاضای داخلی اجازه افتتاح حساب سرمایه بر روی کالاهای مصرفی را نمی دهد. از طرفی خودرو نیاز به بازاریابی از طریق افرادی دارد که شغل و پیشه آنهاست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: اگر شغلی در جای خود کار نکند، بازار دچار تلاطم می شود. ویترین یک فروشنده خودرو را نمی توان با چیزی غیر از ماشین پر کرد. در مورد مشاغل دیگر هم همینطور. این روزها افراد مختلف با مشاغل مختلف وارد بازار خودرو، املاک، ساختمان سازی شده اند. در هیچ کجای دنیا افراد غیر از تخصصشان فعال نیستند. خانم‌های خانه‌دار، دانشجویان، پزشکان و غیره همگی نه برای رفع نیازهای فردی، بلکه برای مذاکره، وارد خرید خودرو شده‌اند. این برهم خوردن نظم در خرید و فروش خودرو معمای گرانی و تورم خودرو را حل نخواهد کرد. بلکه تشنج هایش را زیاد می کند.

موتمنی به فروشندگان زیرزمینی و عدم اعتقاد آنها به پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: هیچ یک از فروشندگان خودرو که دارای جواز کسب هستند نمی توانند ضمن پرداخت مالیات سالانه خود اقدام به خرید خودروهای قرعه کشی کنند. اما خریداران زیرزمینی که مشاغل زیادی دارند از این رویه سود می برند. ما بارها نسبت به این نکات به مسئولین تذکر و تذکر داده ایم. مهمترین کلید جلوگیری از تورم و فساد، پرداخت به موقع و اصولی مالیات توسط همه است.

موتمنی با ابراز تاسف از اجرایی نشدن سامانه معاملات خودرو، گفت: بحث سامانه معاملات خودرو در سال 91 مطرح شد و برخی پیگیری کردند اما متاسفانه اجرایی نشد. اجرای این سامانه می تواند تمامی مشکلات سوء استفاده برخی از دلالان را که نظم بازار خودرو را بر هم می زند برطرف کند. با ثبت کلیه مراحل خرید خودرو با مدارک کامل می توان به صورت شفاف تایید کرد و هیچ قیمتی را به دلخواه تغییر داد و بازار را به هم ریخت.

وی افزود: همانطور که دولت در مواقع کمبود مواد غذایی به دنبال تامین مواد غذایی از مجاری مختلف است، برای کاهش مشکل تورم در آن محصول نیز باید به همان اندازه به فکر تولید قطعات خودرو و تامین و تامین آن باشد. پوشش.” قطعه سازان و واردکنندگان داخلی باید کار را به خوبی انجام دهند. اکنون که می دانیم بازار خودرو دچار آشفتگی شده است باید به دنبال راه حل باشیم و تنها راه حل این است که دولت برای تامین نیازهای بازار خودرو سرمایه گذاری کند.

وی راه اندازی سامانه ثبت معاملات را راهکاری بسیار موثر و مثبت خواند و گفت: این سامانه باید هر چه سریعتر شروع به کار کند تا هم سازمان مالیات خود را به موقع دریافت کند و هم بازار فروش خودرو از این وضعیت متشنج و بی ثبات خارج شود. بودن و رفتن به مسیر طبیعی، هوشمندسازی در تمام معاملات در جهان امروز رایج است.

وی در خصوص لزوم آموزش های لازم در مسائل و مشکلات مالیاتی گفت: امروز در دنیا آموزش در همه زمینه ها حرف اول را می زند، سازمان مالیاتی در اجرای همه طرح هایی که ارائه می دهد هیچ آموزشی به مودیان نمی دهد و همه را انجام دهید. فردا کجا باید مشکلات را با مذاکره حل کرد اگر مردم با برنامه ها آشنا باشند و آموزش ببینند با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا