فرهنگ و هنر

فکر عاجلی برای سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر شود

یومیر / خوزستان رئیس گروه گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکاف های موجود در بناهای تاریخی آب شوشتر ، گفت: اگر فوراً در مورد این سازه ها فکری نشود ، فاجعه ای در میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه به وجود می آید. کشور و جهان ممکن است رخ دهد. ”

محمدرضا دشتی در گفت وگو با یومیر ، اظهار داشت: گروه گردشگران مجلس به دعوت مجمع نمایندگان خوزستان شام دو روزه ای را در خوزستان گذراندند تا راهکارهای ارتقاء میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید از موزه منطقه ای اهواز و سرعت ساخت خوب آن ، افزود: امیدوارم با پیشرفت فیزیکی این موزه در نیمه اول سال 1401 افتتاح شود زیرا سرمایه گذاری بزرگی برای جنوب و جنوب غرب این منطقه خواهد بود. کشور.”

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده مثلث اهواز نیز بنایی منحصر به فرد است که متأسفانه مورد بی توجهی مسئولان استان خوزستان قرار گرفته است و امیدوارم این موضوع حل شود.

دشتی در ادامه اظهار داشت که منحصر به فردترین و منحصر به فردترین ساختار آبی جهان در شوشتر واقع شده است و بنابراین به عنوان پایتخت بناهای تاریخی آب در جهان شناخته می شود. اگر فوراً به این ساختار توجه نشود ، ممکن است فاجعه ای در مسائل تاریخی و میراث فرهنگی کشور و جهان بوجود آید. امیدوارم با پیگیری مردم این شهر و مکاتبه با رئیس جمهور و وزرای مربوطه و دستور جدید وزیر نیرو این مشکل به زودی حل شود.

وی افزود: حفر رودخانه کارون و سازه های تاریخی آبی دو مشکل در این منطقه است و اگر فوراً به شکاف های این سازه ها فکر نشود ، در آینده قابل جبران نیست. مسئولان استانی و برون استانی باید برای نجات این بنای جهانی کاری کنند.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مقوله گردشگری گفت: هر استان در ایران قطعه ای از بهشت ​​گردشگران است اما متأسفانه مسئولان کشور آنطور که باید مراقبت نکرده اند. امیدواریم دولت سیزدهم و وزیر میراث فرهنگی بتوانند به سرعت به بحث گردشگری بیندیشند زیرا صنعت گردشگری می تواند یکی از منابع درآمد هر استان باشد.

دشتی افزود: اکنون به چغازنبیل می رویم تا پس از بررسی و جمع بندی سفر بتوانیم گردشگری استان را بعد از کرونا افزایش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا