عمومی

فشار واشنگتن در وادارسازی کشورها به تقابل با کوبا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

وزیر امور خارجه کوبا ، برونو رودریگز گفت که هاوانا تحریم های جدید آمریکا علیه وزارت کشور و ارتش کوبا و همچنین فشار واشنگتن بر کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین برای مجبور کردن آنها به مقابله با کوبا را محکوم می کند.

رودریگز در پیامی سایبری نوشت: “من تحریمهای محدود و افترا آمیز دولت آمریكا علیه آلوارو لوپز میرا و تیپ ویژه ملی را رد می كنم.” [دولت آمریکا]به دلیل سرکوب سیستماتیک و خشونت پلیس بهتر است از قانون مگنیتسکی استفاده شود [در ایالات متحده]”که برای انجام کار خود 1021 نفر در سال 2020 جان افراد را گرفت.”

کوبا همچنین فشار “تحقیرآمیز” آمریکا بر شش کشور اروپایی و هشت کشور آمریکای لاتین را برای انطباق با موضع واشنگتن ضد کوبا محکوم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که واشنگتن وزیر نیرو های مسلح انقلابی (وزیر دفاع) و تیپ ویژه وزارت کشور کوبا را تحریم کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا ، آلوارو لپز مییرا وزیر نیروهای مسلح انقلابی کوبا و تیپ ویژه وی در وزارت امور خارجه تحت قانونی موسوم به سند مگنیتسکی تحت تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند.

بعداً رئیس جمهور در بیانیه ای گفت: “تحریم های جدید واشنگتن علیه كوبا تنها آغاز یك سری اقداماتی است كه دولت آمریكا قصد دارد علیه افراد و م institutionsسسات كوبایی درگیر در ستم مردم كوبا انجام دهد.”

بایدن گفت: “امروز ، دولت من تحریم های جدیدی را علیه عناصر رژیم کوبا مسئول سقوط ، از جمله فرمانده ارتش کوبا و وزارت کشور کوبا که رهبری سقوط را بر عهده دارند ، اعمال می کند تا آنها را نسبت به اقدامات خود مسئول بداند.”

دکمه بازگشت به بالا