عمومی

عملیات لایروبی اسکله بندر تجاری خور سیف در ماهشهر آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حبیب آغاجاری شامگاه شنبه در بازدید از اسکله بندر تجاری خوردن سیف شهرستان ماهشهر در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات لایروبی آبراهه بندر خوردن سیف اعلام و بیان کرد: با احداث بندر تجاری در این منطقه شاهد ایجاد فرصت های شغلی پایدار و رونق تجاری-اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز با استفاده از امکانات و تجهیزات فنی لازم، عملیات لایروبی را آغاز کرده است، افزود: در این راستا عملیات لایروبی با بیش از 60 هزار متر مکعب در اسکله بندر خوردن حتما انجام خواهد شد

نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: در صورت تکمیل عملیات لایروبی در مسیر تردد دریایی اسکله بندر. خوردن سیف در طول فصل شناورهای سنتی با آبگیر 5 متری را می پذیرد.

آغاجاری با تاکید بر لزوم اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط از جمله وزارت کشور گفت: امید است با هم افزایی همه دستگاه ها علاقه مند از جمله گمرک باید مقدمات لازم برای فعالیت تجاری این بندر فراهم شود.

وی به تلاش های پیگیر برای تکمیل ساخت بندر اشاره کرد خوردن سیف گفت: این بندر تاکنون با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیربنایی و روبنایی پیشرفت خوبی دارد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس تصریح کرد: با همکاری بین دستگاهی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، دولت ماهشهر و سایر عوامل اجرایی تا پایان سال شاهد بهره برداری از این بندر خواهیم بود.

به گزارش آنلاین، بندر تجاری خوردن سیف در قسمت جنوبی بندر ماهشهر و انتهای آن خوردن در ماهشهر واقع شده و محدوده طرح احداث آن تا بندر صادراتی نفت ماهشهر 9 کیلومتر و با بندر تجاری امام خمینی (ره) حدود 22 کیلومتر فاصله دارد.

در صورت تکمیل و بهره برداری از این بندر امکان پذیرایی کشتی های با ظرفیت 500 تن فراهم می شود.

دکمه بازگشت به بالا