بین الملل

عربستان سعودی به ابرقدرت گیمینگ بدل خواهد شد؟

عربستان سعودی این کشور به دنبال راه های مختلف درآمدزایی در آینده است و نمی خواهد اقتصادش وابسته به نفت بماند. در این راستا این کشور با یک سرمایه 38 میلیارد دلار (142 میلیارد ریال سعودی)، می خواهد تا سال 2030 به یک مرکز جهانی تبدیل شود بازی های الکترونیکی (E-Sports) ماندن.

صندوق سرمایه گذاری مستقل عربستان سعودی، Savvy Games Group، سرمایه گذاری را انجام می دهد. بر اساس گزارش ها، 50 میلیارد ریال سعودی برای خرید و توسعه یک ناشر بازی و 70 میلیارد ریال برای خرید سهام شرکت های بازی سازی هزینه شده است.

علاوه بر این، عربستان سعودی 20 میلیارد ریال در شرکت های بالغ در صنعت بازی و 2 میلیارد ریال در شرکت های نوپا در صنعت بازی و ورزش الکترونیک سرمایه گذاری می کند.

صنعت بازی در عربستان سعودی مورد توجه قرار گرفته است

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و رئیس هیئت مدیره گروه Savvy با بیان اینکه این کشور می خواهد اقتصاد خود را با پتانسیل صنعت بازی توسعه دهد، گفت: ما از پتانسیل های بکر صنعت بازی و الکترونیک استفاده می کنیم. بازی‌ها برای تنوع بخشیدن به اقتصاد ما. ما می‌خواهیم نوآوری را در صنعت پیش ببریم و سرگرمی و رقابت بازی‌های الکترونیکی را در سراسر کشور گسترش دهیم.

آیا عربستان سعودی به یک ابرقدرت بازی تبدیل خواهد شد؟

این اولین بار نیست که عربستان سعودی از سرمایه گذاری خودداری می کند بازی های الکترونیکی و پیش از این این کشور به یک سرمایه گذار فعال در این صنعت تبدیل شده بود. پیش از این، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان بخشی از سهام این شرکت ها بود کولاک اکتیووژنالکترونیک آرتز و حتی نینتندو خرید

علاوه بر این، Savvy قبلاً سهام Embracer Group AB و همچنین بخش بازی های الکترونیکی Modern Times Group را به مبلغ 1.05 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

مدیر عامل Savvy برایان وارد است. شخصی که قبلاً رئیس استودیوهای جهانی اکتیویژن بلیزارد بود.

همه این سرمایه گذاری ها نشان می دهد که عربستان سعودی نمی خواهد اقتصادش در آینده متکی به درآمدهای نفتی باشد و از هم اکنون در زمینه هایی شروع به کار کرده است که می تواند در آینده مزایای بی شماری برای این کشور عربی داشته باشد.

227227

دکمه بازگشت به بالا