عمومی

عجیب‌ترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جهان

یک راننده خوب علائم راهنمایی و رانندگی را روی آب می گذارد. وقتی به تابلویی می رسد که در لحظه متوجه پیام نمی شود و مکث می کند تا آن را بفهمد، امکان پذیر نیست، اما اگر همان راننده خوب از جاده ها و خیابان های کشور دیگری دور شود، چه؟ آیا او هنوز هم می تواند با یک نگاه به تابلوها تصمیم سریع بگیرد؟ خوب، البته، علائم راهنمایی و رانندگی به عنوان یک زبان جهانی در سراسر جهان درک می شود، اما نباید خیلی خوشبین بود.

به گزارش یومیر، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: بیایید با چند نقاشی عجیب و غریب که فقط در مناطق خاصی یافت می شوند آشنا شویم.

خطر تف کردن روی لاما

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

هنگام رانندگی در بولیوی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، مراقب لاماهایی باشید که از جاده عبور می کنند. لاماها را می شناسید؟ آنها عادت بدی به تف کردن دارند! این تابلو به رانندگان اطلاع می دهد که هنگام عبور از جاده بهتر است شیشه خودرو را بالا بیاورند.

شما به میدان جنگ نزدیک می شوید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

چگونه این نقاشی را می خوانید؟ “شمشیرها را به سمت چپ فشار دهید؟” خوب، رنگ قهوه ای روی تابلو که نشان دهنده جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی است، باید شما را راهنمایی می کرد. این علامت که در انگلستان دیده می شود به این معنی است که یک سایت معروف در میدان جنگ وجود دارد.

تپه کور

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در ایسلند با تابلوهایی روبرو می شوید که روی آن نوشته شده است: «تپه کور». اگر به این کشور می روید، رمزگشایی ما از این نقاشی استعاری به شما کمک می کند. این بدان معناست که در طول مسیر با تپه هایی روبرو می شوید که نمی توانید ببینید که آیا کسی از طرف دیگر به سمت شما می آید یا خیر.

مراقب باد قطار باشید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

اگرچه این نقاشی عجیب نیست، اما درک معنای آن در نگاه اول دشوار است. ممکن است فکر کنید که او می‌گوید: “مواظب باش نزدیک قطار سر نخوری”، اما در واقع می‌گوید: “مراقب باش قطار در حال آمدن است.” به تو نزدیک نمیشه باد ناشی از سرعت قطار در حال عبور می تواند شما را به زمین بخورد. این تابلو با پیام مفصل خود به ایستگاه‌های قطار آلمان اضافه شد، زیرا در سال‌های اخیر تصادف‌های متعددی بر اثر سقوط در اثر باد ناشی از حرکت قطار و حتی واژگونی کالسکه بر روی سکو رخ داده است و آژانس راه‌آهن تصمیم گرفت تا حذف این نصب جدا.

خطر سورتمه سواری

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در گرینلند، کشوری با جاده های بسیار کم و یخ زیاد، سورتمه سواری یکی از بهترین و رایج ترین وسایل حمل و نقل است، بنابراین اگر در حین رانندگی در گرینلند با چنین تابلویی برخورد کنید، اصلا عجیب نیست. همچنین به معنای “مراقب باشید، ممکن است سورتمه ای در حال حرکت باشد.”

در راه دریا

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

شاید در نگاه اول این تابلو شما را به یاد شخصیت کارتونی «بارت سیمپسون» بیاندازد، اما باید بدانید که تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هیچکس شوخی ندارند و قرار نیست شما را به یاد کارتون بیاندازند. این علامت مسیر اقیانوس اطلس در ایرلند را نشان می دهد. یک مسیر پیاده روی در امتداد ساحل غربی جزیره.

بدون لغزش!

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

آلمان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی به پیمان علائم راهنمایی و رانندگی اتریش در سال 1968 می پیوندد. هدف از این معاهده هماهنگ کردن علائم در سطح بین المللی است، اما هنوز علائمی در آلمان وجود دارد که برای همه قابل درک نیست. این علامت به معنای “لطفا کلاه خود را بردارید” نیست، بلکه می گوید “مواظب باشید زمین نخورید”.

سگ های پلیس در محل کار

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در این نقاشی چه می بینید؟ رنگ زردی که باید به شما هشدار دهد و تصویر سگی که نماینده سگ پلیس است. خب، بعد همه چیز راحت تر شد: “هشدار، سگ های پلیس برگشتند!” پس مراقب باشید شبیه جنایتکاران نباشید.

منابع: mentalfloss.com، دویچه وله

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا