اجتماعی

عارضه ای شایع اما درمان پذیر

به گفته چشم پزشکان ، بسیاری از افراد میانسال در ایالات متحده به دلیل آب مروارید از مشکلات بینایی رنج می برند که به راحتی قابل درمان است.

دکتر گفت: “نیمی از آمریکایی ها در سن 80 سالگی یا آب مروارید داشته اند یا جراحی کرده اند.” وید بلک استون ، چشم پزشک در دانشگاه آلاباما.

به گفته پزشک ، میانگین سن آب مروارید به دلیل افزایش سن 40 تا 50 سال است ، اما بیشتر افراد از آن زمان تا سال ها بعد هنوز مشکلات بینایی شدید مرتبط با این عارضه را تجربه نمی کنند. متوسط ​​سن جراحی آب مروارید 73 تا 75 سال است.

آب مروارید پروتئینی است که لنز چشم را لکه دار یا لکه دار می کند و بینایی را مختل می کند. این عارضه می تواند در یک چشم یا هر دو چشم رخ دهد و علت آن ناشناخته است. غالباً ، مراحل اولیه آب مروارید با افزایش خطر نزدیک بینی همراه است که با عینک اصلاح می شود. با پیشرفت آب مروارید ، دید در شب بدتر می شود و رنگ ها بدتر به نظر می رسند.

این چشم پزشک افزود: تاری دید مشکل اصلی است ، اگرچه می تواند به چندین شکل مختلف بروز کند. اولین چیزی که بیشتر افراد مبتلا به آب مروارید متوجه آن می شوند خیرگی است. نور به آب مروارید برخورد می کند ، پراکنده می شود و دیدن آن را دشوار می کند و بیشتر مردم هنگام رانندگی در شب به دلیل چراغ های جلو چراغ شکایت می کنند. مهمترین مشکل بعدی خواندن چاپ چاپی یا نمایش تصاویر کوچک است.

به گزارش یومیر ، به نقل از Health Day News ، علائم اولیه آب مروارید را می توان با استفاده از عینک ، روشنایی بیشتر ، عینک آفتابی خیره کننده یا لنزهای بزرگ نمایی بهبود بخشید. اگر این اقدامات کمکی نکرد ، جراحی تنها درمان موثر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا