فرهنگ و هنر

طغرل‌الجرد کوهبنان، در راه ثبت ملی/ معادن زغالسنگ تبدیل به مرکز گردشگری شوند

یومیر/کرمان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طبق مطالعات انجام شده، بافت بخش طغرالجرد در شهرستان کوهبنان واجد ارزش است و برای ثبت ملی آن مطالعات تکمیلی در حال انجام است.

عزت‌الله ضرغامی عصر امروز ۱۱ خرداد ماه در سفر به شهرستان کوهبنان از معدن ذغالسنگ پابدانا برای فراهم کردن مقدمات گردشگری معدن بازدید کرد.

ضرغامی گفت: قصد داریم این منطقه را به یک مرکز گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش یومیر، در این بازدید مطرح شد که در کوهبنان شش معدن و دو زغال‌شویی فعال وجود دارد.

ادای احترام به شهدای بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان گام بعدی امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کرمان بود.

ضرغامی در جمع خانواده شهداء گفت: برای ساماندهی بافت قدیم بخش طغرال‌الجرد عرصه‌ و حریم مشخص شود ضمن آنکه میراث فرهنگی در تکمیل گلزار شهدای این بخش سهیم می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به سخنان پدر یکی از شهداء مبنی بر اینکه در استان کرمان بخش طغرل‌الجرد بعد از خانوک بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، گفت: خاک استان کرمان شهیدپرور است و در راس آن شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارد.

ضرغامی در ادامه درباره بخش طغرال‌الجرد گفت: این منطقه بافت ویژه ای دارد و دارای بافت تاریخی است که قدمت آن خیلی طولانی نیست اما به نوبه خودش بافت ارزشمندی است.

او ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده، بافت بخش طغرالجرد واجد ارزش است و برای ثبت ملی آن مطالعات تکمیلی در حال انجام است. اما مردم باید بدانند با ثبت این بافت تاریخی محدودیت‌هایی در ساخت و ساز ایجاد می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مردم این منطقه با ثبت ملی بافت تاریخی این بخش موافق هستند. نامه ثبت ملی این منطقه را پدر یکی از شهدای طغرالجرد به نمایندگی از طرف مردم امروز در گلزار شهداء به ما داد.

او با اشاره به ظرفیت تاریخی این منطقه به عنوان میراث ملموس بیان کرد: بررسی‌های علمی و کارشناسی را برای ثبت ملی طغرالجرد انجام می‌دهیم و امیدواریم سرمایه‌گذاران به ظرفیت‌های این منطقه، شناسایی و ورود پیدا کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا