عمومی

طرح هادی روستایی در مازندران بازنگری می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی اصغر آسمانی مقدم شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان که به میزبانی تنکابن برگزار شد، با اشاره به روستای شانه تراش دهستان دوهزار اظهار داشت: این روستا روستای پایلوت گردشگری بوم گردی و سنگ فرش روستا است. طرح و دیوارسازی و راه های آن در دستور کار صندوق مسکن با همکاری اهالی روستا قرار دارد.

وی ضمن قدردانی از حمایت استاندار مازندران در دریافت قیر رایگان افزود: از زمان مشارکت روستائیان و تخصیص قیر رایگان تاکنون معابر 20 روستا در تنکابن آسفالت شده و 10 روستای دیگر در برنامه کاری صندوق مسکن قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران درباره مشکلات طرح هادی در روستاها نیز اظهار کرد: اعضای کمیته طرح هادی از نمایندگان چند دستگاه تشکیل شده و هر کدام دفاعیات خود را ارائه می کنند و ممکن است بازخورد مناسبی نداشته باشند.

آسمانی مقدم با تایید مشکلات ناشی از اجرای طرح هادی خاطرنشان کرد: در بازنگری طرح هادی، زمین هایی که چندین سال در بافت قرار داشتند اما مالکان هیچ اقدامی در مورد آنها انجام ندادند، این اراضی از محدوده خارج شدند. بافت و زمین های خارج از بافت مورد نیاز مالکان. آنها به متن اضافه می شوند تا عملی را در آن انجام دهند.

گفت: در جلسه شورای برنامه کوچک استان در یک دوره تعیین شد دو ماهکارگروه معماری، شهرسازی و بهسازی استان، در طرح هادی برای کاهش این مشکلات تجدید نظر جدی کند.

دکمه بازگشت به بالا