عمومی

طرح جهش تولید مسکن؛ بارقه امید برای خانه دار شدن

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

مجتبی یوسفی ، نماینده مجلس و کمیسیون عمران ، رفع نواقص و کاستی ها در قوانین و برنامه های قبلی در زمینه مسکن را از ویژگی های طرح بهار تولید عنوان کرد و گفت: ما قبلاً در زمینه قوانین مختلفی داشتیم مسکن ، اما ما به جرات می توانیم بگوییم قانون جامع برای در نظر گرفتن تمام قسمت های این زمینه.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در مسکن باید به سه حوزه تأمین مالی ، ساخت و ساز ، پشتیبانی و قیمت گذاری توجه کند ، گفت: لازم است پایه جدید مالیات ، بازار مسکن از معاملات ملکی خارج شود.

یوسفی تدوین طرحی را “طرح بهار تولید خانه” در خوابگاه در منطقه مسکونی عنوان کرد و گفت: این طرح از دو هفته پیش در دستور کار قرار گرفته است.

یوسفی گفت: امروز ماده هفدهم این طرح ، 22 ماده در کمیسیون عمران بررسی شد و روز دوشنبه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پیش بینی ما این است که این طرح تا پایان هفته جاری به اتمام برسد و طی مراحل قانونی به شورای نگهبان ارجاع شود.
برنامه ای برای تولید بهار در خانه ها ؛  بارقه ای از امید به خانه دار شدن
یوسفی با تشکر از اسلامی وزیر وزیر راه و شهرسازی فعلی و همکارانش اظهار داشت: “در دوره قبلی این وزارتخانه ، طی 6 سال هیچ اقدام موثری انجام نشده و برنامه های ارائه شده تولید واقعی نداشته است. در عمل “

وی افزود: افزایش 500 درصدی قیمت مسکن و تمایل به خرید و حتی رهن وام به بخش قابل توجهی از مردم به معنای آن است که اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

عضو کمیسیون عمران در مورد ادامه برنامه اقدام ملی مسکن نیز اظهار داشت و از تصویب افزایش رهن در این طرح به 150 میلیون تومان خبر داد و گفت: بازپرداخت نرخ های این وام که هر میلیون چندین میلیون تومان است . ماه ، مسئولیت خانواده های گمشده است. مسکن در خارج است.

یوسفی با بیان اینکه در سال جاری 1200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود ، افزود: اینکه برخی می گویند سرمایه گذاری در مسکن پول بزرگی ایجاد کرده و اثر تورمی دارد درست نیست. چگونه است که به بازار مسکن می رسیم ، مردم نیاز دارند؟ “، ما می گوییم این اثر تورمی دارد ، اما در مورد بازارهای سوداگرانه و سوداگرانه چنین نظری نداریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تولید 29 میلیون تن فولاد در کشور گفت: این در حالی است که فولاد مورد نیاز کشور 9 میلیون تن است و در سیمان نیز با همین وضعیت روبرو هستیم.

وی افزود: یکی از مفاد طرح بهار تولید مسکن اجاره حرفه ای و حمایت از صنعتی سازی است و بر این اساس ما از انبوه ساز حمایت می کنیم.

برنامه ای برای تولید بهار در خانه ها ؛  بارقه ای از امید به خانه دار شدن
در ادامه تیتر امشب ، عصر یکشنبه ، محمود محمودزاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، از تلاش هیئت ها برای کمک به تولید فرآیند مسکن تمجید کرد و گفت: ما از هر گامی که به تولید مسکن کمک کند ، استقبال می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته در این طرح جزئیاتی وجود دارد که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه “تولید مسکن معادل ظرفیت خانواده یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه است” ، گفت: “ممکن است تصور شود که در حال حاضر با مازاد واحدهای مسکونی به ازای هر خانوار روبرو هستیم ، اما واقعیت این است که فاصله بین قیمت مناسب قیمت و قدرت خانوارها در حال خرید مسکن زیادی هستند و امیدواریم این قانون جدید به کاهش این شکاف کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه نقاط ضعف قوانین قبلی باید در طرح جدید برطرف شود ، از برنامه اقدام ملی مسکن دفاع کرد و افزود: وی بین انجام کاری یا اجرای برنامه حداقل برای طبقه متوسط ​​یکی را انتخاب کرد.

محمودزاده افزود: برنامه اقدام ملی به گونه ای نگاشته شده که ساخت بیش از نیم میلیون واحد مسکونی حتی در شرایط دشوار اقتصادی کنونی نیز بر اساس آن آغاز شده است.

وی ضروری دانست که زمینه های لازم برای صنعتی سازی را فراهم کند و گفت: “اگر بسترهای لازم فراهم شود ، دیگر نیازی نیست که ما از تولیدکننده انبوه بخواهیم به این حوزه روی بیاورد.”
برنامه ای برای تولید بهار در خانه ها ؛  بارقه ای از امید به خانه دار شدن
در ادامه این مصاحبه تلویزیونی ، مهدی روانشادنیا ، کارشناس بازار مسکن با اشاره به شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت مسکن اظهار داشت: موضوعی که سکوی پرشی تولید مسکن از آن آگاه بوده است ، سطح تولید مسکن را به سطح مورد نیاز سالانه می رساند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این پروژه از فناوری های جدید تولید مطلع باشد.

دکمه بازگشت به بالا